دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
۰ نفر

۲ نوجوان ۱۳ ساله پس از اینکه در بیابان‌های استان‌ سیستان و بلوچستان سرگردان شدند، برای استراحت به زیر سایه درختی پناه بردند اما ضعف و تشنگی باعث مرگشان شد.

اين حادثه تلخ در حوالي روستاي مسكوتان شهرستان ايرانشهر رخ داد. ماجرا از اين قرار بود كه صبح 27خرداد 5 نفر از ساكنان روستاي مسكوتان تصميم گرفتند براي كار راهي زمين‌هاي كشاورزي اطراف روستا شوند.مرد كشاورزي در مزرعه‌اش مقدار زيادي هندوانه كاشته بود و براي اينكه آفتاب آنها را نسوزاند، رويشان را با كيسه پوشانده و حالا اين 5نفر را استخدام كرده تا راهي زمين‌هاي كشاورزي شوند و كيسه‌ها را از روي هندوانه‌ها بردارند.

يكي از آنها نوجواني 13ساله به نام محمد است كه مي‌گويد: ما سوار ماشين شديم و به سمت زمين‌هاي كشاورزي راه افتاديم. تا آنجا حدود يك ساعت راه بود. وقتي رسيديم، كار را شروع كرديم. كيسه‌ها را از روي هندوانه‌ها برداشتيم و بعدازظهر بود كه كارمان تمام شد و به طرف روستا راه افتاديم. اما در بين راه ماشين در ميان شن‌هاي روان گير كرد و خاموش شد.

سرنشينان خودرو 3پسر 13ساله و 2جوان 22ساله بودند. آنها هر چه كردند نتوانستند ماشين را از ميان شن‌ها بيرون بكشند. در همين هنگام نيز بين آنها بر سر اين مسئله اختلاف به‌وجود آمد و در نهايت 3پسر نوجوان كه از دوستانشان ناراحت شده بودند، تصميم گرفتند آنها را ترك كرده و با پاي پياده به سمت روستا حركت كنند.

محمد مي‌گويد: حدود ساعت 2:30بعدازظهر بود. هوا گرم بود و ما آب‌خوردن همراه نداشتيم. در بيابان شروع به حركت كرديم و تصميم گرفتيم از يك مسير ميانبر خودمان را به روستا برسانيم اما راه را گم‌كرديم. گرماي شديد هوا، آفتاب‌زدگي و تشنگي فشار زيادي به ما آورده بود.

كم‌كم رمقمان را از دست داديم و ديگر نمي‌توانستيم قدم از قدم برداريم. همان موقع درختي را ديديم و تصميم گرفتيم زير آن استراحت كنيم. زير سايه نشستيم و در همين هنگام حال يكي از بچه‌ها بد شد و از حال رفت. هر چه كرديم، به‌هوش نيامد. ديگري هم حال خوبي نداشت و براي همين تصميم گرفتم خودم را به روستا برسانم و كمك بياورم.

محمد به سمت روستا حركت كرد تا اينكه به يك آبادي رسيد و از مردم كمك خواست. آنها نيز راهي محلي شدند كه 2پسر نوجوان گرفتار شده بودند اما وقتي به آنجا رسيدند كه هر دوي آنها جانشان را از دست داده‌ بودند.

سيدسالار ميرحسني‌مقدم، پزشك روستاي مسكوتان در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: صبح روز بعد بود كه از پاسگاه انتظامي با من تماس گرفتند و خواستند براي معاينه 2پسر نوجوان بروم. آنها جسد هر دو را به روستا منتقل كرده بودند و وقتي معاينه‌شان كردم، معلوم بود كه چندين ساعت از مرگشان مي‌گذرد. با اين حال يكي از اين 3نوجوان كه زنده مانده بود، تحت درمان قرار گرفت و از مرگ نجات يافت. پس از آن شنيدم آن دو جواني كه داخل ماشين بودند نيز نجات يافته‌اند.

کد خبر 373721

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha