مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: خط ۷ متروی تهران با ۳۲کیلومتر مسافت از جنوب شرق در محدوده افسریه آغاز و در شمال غرب در میدان صنعت به پایان می‌رسد و با رنگ بنفش شناخته می‌شود.

این خط متروی تهران که در بیستم خردادماه سال ۱۳۹۶ و در زمان محمد باقر قالیباف شهردار وقت تهران افتتاح شد، یکی از طولانی‌ترین تونل از نظر روش اجرای مکانیزه است و نیز عمیق‌ترین خط متروی تهران است. به طوری که کمترین عمق خط ۱۴ متر و بیشترین عمق خط ۵۶ متر است.

خط ۷ متروی تهران ۲۵ ایستگاه دارد که از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی در جنوب شرقی تهران آغاز شده و در ایستگاه یادگار امام به پایان می‌رسد.

  • ایستگاه‌ها:

ورزشگاه تختی، بسیج، گلها، آهنگ، میدان شهید محلاتی، شهدای هفده شهریور، مخبر، میدان قیام، مولوی، میدان محمدیه، وحدت اسلامی، مهدیه، هلال احمر، بریانک، کمیل، رودکی، شهید نواب صفوی، توحید، باقرخان، دانشگاه تربیت مدرس، بوستان گفتگو، برج میلاد تهران، میدان صنعت، شهید دادمان، میدان کتاب، یادگار امام.

  • تقاطع با ایستگاه‌های دیگر:

خط هفت به علت عمق زیاد و اینکه در زیر تمامی خطوط مترو قرار دارد، بیشترین تقاطع را با خطوط دیگر دارد که در مجموع ۶ ایستگاه می‌شود و از شرق به غرب عبارتند از : شهدای هفده شهریور در خط ۶، میدان محمدیه در خط یک، مهدیه در خط ۳، شهید نواب صفوی در خط دو، توحید در خط چهار و دانشگاه تربیت مدرس در خط ۶ تهران.

این خط متروی تهران در ایستگاه محلاتی با خط هفت، در ایستگاه نواب، هلال احمر، توحید، داتشگاه تربیت مدرس با خط چهار اتوبوسهای تندرو به یکدیگر متصل شده اند.  

  • ویژگی‌های خط هفت:

طبق اعلام شرکت بهره برداری متروی تهران برای احداث این خط ۳میلیون و ۶۵۰هزار مترمکعب معادل ۵ تونل رسالت، چهار تونل توحید و سه تونل نیایش خاکبرداری انجام شده است و بتن ریزی آن نیز ۹۲۳ هزار متر مکعب یعنی معادل ۳۰ برج میلاد بوده است. ضمن اینکه ۱۱۰ هزار تن آرماتوربندی معادل ۱۱ برج ایفل انجام شده است.

این خط تنها دو هفته پس از افتتاح به دلیل مشکلات سخت افزاری و برای امنیت جان مسافران بسته شد و محمد علی نجفی، شهردار جدید تهران اعلام کرد که پس از حل مشکلات دوباره آن را افتتاح می‌کنند.

  • بازگشایی بخش میانی خط ۷ مترو تهران با حضور شهردار تهران

فاز اول خط هفت مترو در بخش میانی با پنج ایستگاه و به طول شش کیلومتر شنبه ۲۳ تیر ماه با حضور سید محمدعلی افشانی شهردار تهران، محمدحسین مقیمی استاندار تهران، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران و مدیران شهری بازگشایی شد. همچنین در این مراسم پنج ایستگاه مهدیه (که در این دوره تکمیل شده)، بریانک، کمیل، رودکی و نواب به بهره‌برداری ‌رسید و ایستگاه هلال احمر نیز ایستگاه عبوری خواهد بود.

کد خبر 372682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha