همشهری آنلاین: تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان در اولین روز از رقابت‌های قهرمانی آسیا - اقیانوسیه با کسب یک نشان طلا و یک برنز به کار خود پایان داد.

Rahmati-Banitaba

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌هاي نابینایان و کم‌بینایان، در وزن منفی 60 کیلوگرم میثم بنی طباء، اولین نماینده کشورمان در دیدار نخست با غلبه بر حریفی از قزاقستان پیروز میدان شده و راهی دور دوم شد، در دور دوم نماینده چین تایپه را از میان برداشت و در دور سوم و ماقبل فینال مقابل نمازاف، حریف قدرتمند خود از ازبکستان، دارنده مدال طلای پارالمپیک ریودوژانیر مغلوب شد و در نهایت برای کسب نشان برنزحریف هندی خود را ضربه فنی کرد و نشان برنز گرفت.

بنی طباء با کسب نشان برنز در رنکینگ A پارالمپیک قرار گرفت.

در ورن منفی 66 کیلوگرم سعید رحمتی ابتدا نماینده قزاقستان را در ثانیه اول ضربه فنی کرد و مورد تشویق ایستاده و حیرت حاضرین شد، در مبارزه دوم برابر نماینده‌ای از میزبان به روی تاتامی رفت. رحمتی با ضربه فنی کردن تیموروف كه نفر اول مسابقات تیم ملی ازبکستان و رقابت‌های جهانی این وزن بود، راهی فینال شده، ولی دچار مصدومیت شد.

در مسابقه فینال رحمتی با پای آسیب دیده مقابل دیگر نماینده پرقدرت قزاقستان رفت و با غلبه بر وی گردن‌آویز طلا را به خود اختصاص داد.

اما در وزن منفی 73 کیلوگرم، مهدی برجلو در اولین دیدار خود مغلوب نماینده ازبکستان شد و در دیدار دوم مقابل نماینده قدر کره جنوبی هم شکست خورد و از گردونه مسابقات حذف شد.

محمد مختاری نیز در وزن منفی 60 کیلوگرم همین روند را طی کرد و دو مبارزه را واگذار كرد و حذف شد.

بدین ترتیب در نخستین روز پيكارهاي قهرمانی آسیا - اقیانوسیه از سه وزن منفی 60، منفی 66 و منفی 73 ، نمایندگان کشورمان یک طلا و یک برنز را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 371448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha