جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

ابراهیم حاتمی‌کیا که عصر چهارشنبه گذشته برای حضور در مراسم شب خاطره به بیت رهبری رفته بود، نوزدهمین فیلم خود را در مقام کارگردان این هفته در فرودگاهی نظامی در تهران کلید می‌زند.

به گزارش همشهري، هر چند بسياري از چهره‌هاي نام‌آشناي هنر و ادبيات جنگ و دفاع ‌مقدس براي ديدار با رهبر معظم انقلاب راهي بيت ايشان شده بودند اما در ميان آنها چند نام آشناتر از ديگران به چشم مي‌خورد؛ از جمله احمدرضا درويش كه «دوئل» او به مناسبت سوم خرداد از تلويزيون پخش شد و البته حاتمي‌كيا كه با «چ» مهمان برنامه سينما آي‌فيلم بود و از ويژگي‌هاي اين فيلم و آثار دفاع ‌مقدسي براي تماشاگران تلويزيون گفت.

حاتمي‌كيا كه تصاوير ابراز ارادت او به رهبر معظم انقلاب خيلي زود در شبكه‌هاي مجازي دست به دست شد، در سومين محفل شب خاطره حسينيه امام خميني(ره) در محضر رهبري يكي از آن خاطرات ناب و قديمي خود را براي حاضران روايت كرد: «من اگر يك‌هزارم خاطرات آقاي خوش‌لفظ را داشتم، خيلي بيش از اينها مي‌توانستم تصوير بسازم. در يكي از عمليات‌ها هنگام عقب‌نشيني از خط، رزمنده مجروح (كه بعدها شهيد شد) پايم را گرفته بود و احساس مي‌كنم 3دهه پس از پايان جنگ هنوز پاي من را رها نكرده است.»
هر چند مهم‌ترين خبري كه بر زبان او جاري شد،

ساختن فيلمي درباره شهيدان بزرگوار و مظلوم مدافع حرم بود؛ پروژه‌اي به نام «به وقت شام» كه ابتدا قرار بود نيمه‌هاي خرداد كليد بخورد و حالا آغاز توليد آن به نخستين روزهاي ماه مبارك رمضان افتاده است. حاتمي‌كيا اين فيلم را به تهيه‌كنندگي محمد خزاعي از تهران آغاز مي‌كند و در ادامه، گروه توليد راهي اصفهان مي‌شود. سفر به سوريه و شهر دمشق پايان‌بخش مسير پرفراز و نشيب به وقت شام است كه براي نمايش در سي و ششمين جشنواره فيلم فجر آماده مي‌شود.

بابك حميديان و هادي حجازي‌فر از بازيگران اصلي فيلم تازه حاتمي‌كيا هستند كه داستاني درباره گروه‌هاي تروريستي تكفيري را روايت مي‌كند و ماجراي فرود آمدن هواپيمايي ايراني را در خاك سوريه به تصوير مي‌كشد. او پيش از اين در «ارتفاع پست» و «خاكستر سبز» مضمون‌هايي مشابه را روايت كرده بود اما به‌نظر مي‌رسد به وقت شام مي‌تواند از نظر ملتهب بودن موضوع ياد و خاطره «آژانس شيشه‌اي» را پس از 20سال دوباره زنده كند.

کد خبر 371375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha