دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم «بیگانه» جدیدترین ساخته «ریدلی اسکات» به فروش جهانی بیش از ۶۶ میلیون دلار در آخر هفته میلادی دست یافت.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، فیلم علمی-تخیلی «بیگانه: میثاق» که محصول مشترک دو کمپانی «فاکس قرن بیستم» و «اسکات فری پروداکشنز» است، در آخر هفته میلادی که گذشت ۳۰.۳ میلیون دلار از محل سینماهای ۷۶ کشور جهان فروخت و با احتساب فروش ۳۳ میلیون دلاری در آمریکا توانست با ۶۶ میلیون دلار در صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته سینمای جهان جای گیرد.

این فیلم با احتساب فروش آغازین هفته گذشته در گیشه بین‌الملل و آمریکا، تاکنون مجموع فروش جهانی ۱۱۷.۸ میلیون دلار را به ثبت رسانده است.

فیلم «بیگانگان: میثاق» دنباله فیلم «پرومته» محصول سال ۲۰۱۲ و در مجموع ششمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «بیگانگان» است و داستان آن درباره یک کشتی فضایی با ۱۰۰۰ استعماگر منجمد شده است که در حال حرکت به سوی سیاره‌ای دور هستند اما به صورت تصادفی به یک بهشت ناشناخته برخورد می‌کنند اما پس از مدتی سفرشان به یک کابوس اسفبار تبدیل می‌شود.

قسمت دوم فیلم «نگهبانان کهکشان» نیز در آخر  هفته میلادی به فروش ۲۸ میلیون دلاری دست یافت تا جدیدترین فیلم اکران شده از استودیو مارول کمپانی دیزنی به مجموع فروش ۷۳۳ میلیون دلار دست یابد.

فیلم «شاه آرتور» که هفته گذشته اکران جهانی خود را آغاز کرد اما عملکردی بسیار کمتر از پیش‌بینی‌ها داشت، نیز این هفته ۳۴.۶ میلیون دلار فروخت که از این رقم ۲۷.۷ میلیون دلار از محل ۶۴ کشور خارجی به دست آمده است.

این فیلم که با هزینه ۱۷۰ دلاری ساخته شده است تا به امروز تنها ۹۳.۴ میلیون دلار فروش داشته است و فاصله زیادی تا حتی رسیدن به هزینه ساخت و تبلیغات خود دارد.

 «سرنوشت خشمگین»، هشتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های اکشن و هیجانی «سریع و خشن» نیز تاکنون به فروش ۱.۲۱ میلیارد دلاری دست یافته تا در رده دوازدهم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار گیرد.

کد خبر 370983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha