همشهری آنلاین: سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو گفت که ۹ شعبه اخذ رای در هشت شهر هند برای شرکت ایرانی‌ها در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در نظر گرفته شده است.

انتخابات

غلامرضا انصاری روز پنجشنبه 28 اردیبهشت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سه حوزه رای گیری کار جمع آوری آرای ایرانی ها را در هند به عهده دارد افزود:در حوزه رای گیری دهلی نو یک صندوق ثابت در خانه فرهنگ ایران در دهلی نو و دو صندوق سیار در چندیگر و علیگر برای شرکت ایرانیان مقیم این شهرها استقرار می یابد.

وی تصریح کرد صندوق های ثابت از ساعت 8 صبح تا 18 و صندوق های سیار نیز از ساعت 10 صبح تا 15 در محل های در نظر گرفته شده مستقر می شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نوبا بیان اینکه در حوزه رای گیری حیدرآباد چهار صندوق مستقر می شود افزود: دو صندوق در محل سرکنسولگری ایران و دربار حسینی ایرانیان دکن در حیدرآباد و دو صندوق دیگر نیز در میسور وبنگلور استقرار می یابد.

وی خاطرنشان کرد در حوزه رای گیری بمبئی نیز دو صندوق اخذ رای وظیفه جمع آوری ایرانیان مقیم بمبئی و پونا را به عهده دارد.

انصاری با بیان اینکه کمیته برگزاری انتخابات در خارج از کشور وزارت امور خارجه با صدور احکام جداگانه ای تعدادی از ایرانیان را به عنوان اعضای هیات اجرایی و نظارت در هند منصوب کرده است .

وی افزود:هماهنگی لازم با پلیس دیپلماتیک برای تامین امنیت حوزه های رای گیری و صندوق های اخذ رای به عمل آمده است.

همه ایرانیان مقیم می بایست با دردست داشتن شناسنامه و کارت ملی و در صورت همراه نداشتن این مدارک با گذرنامه معتبر ایرانی برای انداختن رای خود به صندوق های اخذ رای در محل رای گیری حضور یابند.

دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و داشتن 18 سال تمام تا 29 اردیبهشت امسال از شرایط شرکت کنندگان درانتخابات برای رای دادن اعلام شده است.

دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران فردا جمعه 29 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

در این دوره سید ابراهیم رئیسی، حسن روحانی و سیدمصطفی هاشمی طبا با هم به رقابت می پردازند.

56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر واجدان شرایط حضور در انتخابات 29 اردیبهشت هستند که از این تعداد 1 میلیون و 350 هزارو 294 نفر رأی اولی خواهند بود.

کد خبر 370459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha