سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

نقی سیف‌جمالی، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که سال گذشته سریال «معمای شاه» را روی آنتن داشت، تسلیم سکته قلبی شد و روز ۴اردیبهشت در بیمارستان شهید رجایی تهران از دنیا رفت. او هنگام مرگ ۵۹سال داشت.

زنده‌یاد سیف‌جمالی

به گزارش همشهري، سيف‌جمالي در سال‌هاي اخير حضوري چشمگير روي صحنه تئاتر داشت و ازجمله نمايش‌هاي او در مقام بازيگر مي‌توان به «سقراط» و «ترور» هر دو به كارگرداني حميدرضا نعيمي، «چمدان» به كارگرداني فرهاد آئيش و «گل و قداره» و «دنياي‌ديوانه‌ديوانه‌ديوانه» بهزاد فراهاني اشاره كرد. اين بازيگر قديمي در آخرين روزهاي زندگي مشغول تمرين براي بازي در نمايش «مطرب عاشق» فراهاني بود اما پس از 3مرتبه مراجعه به بيمارستان در يك هفته، سرانجام چشم بر جهان فروبست و همبازي‌هاي خود را تنها گذاشت.

از جمله نقش‌هاي ماندگار مرحوم سيف‌جمالي در سينما مي‌توان به شخصيت حاج‌آقا فضلي در «مارمولك» كمال تبريزي اشاره كرد؛ پيرمردي از اعضاي هيأت امناي مسجد كه از همان ابتدا به قهرمان داستان در آن شهر دورافتاده و مرزي مشكوك شده بود. «من ترانه 15سال دارم» رسول صدرعاملي، «كنعان» و «پذيرايي ساده» ماني حقيقي، «خداحافظي طولاني» فرزاد موتمن، «شوريده» و «تردست» محمدعلي سجادي، «خانوم» تينا پاكروان، «عادت نمي‌كنيم»، «شكار»، «روايت‌هاي ناتمام»، «جامه‌دران» و... هم از ديگر فيلم‌هاي سينمايي كارنامه اين بازيگر فقيدزاده تهران است كه حضور در سينما را سال66 در 29سالگي با بازي در «شكار» مجيد جوانمرد آغاز كرده بود.

زنده‌ياد سيف‌جمالي در تلويزيون هم حضوري فعال و هميشگي داشت و علاوه بر نقش‌آفريني در سريال تاريخي معماي شاه به كارگرداني محمدرضا ورزي، جزو گروه بازيگران مجموعه تلويزيوني «مختارنامه» ساخته داوود ميرباقري بود. پيكر اين بازيگرفقيد صبح روز پنجشنبه 7ارديبهشت از مقابل تالار وحدت تشييع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاك سپرده مي‌شود.

کد خبر 368067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha