همشهری آنلاین: اتفاقات بازی ایران و چین در ورزشگاه آزادی، گربیان ایران را گرفت و فیفا در حال بررسی آن است. احتمالا فدراسیون جریمه نقدی خواهد شد و شاید هم مجبور به میزبانی بدون تماشگر شود.

ترقه داور

به گزارش "ورزش سه"، میزبانی ایران در این مسابقه دو تخلف مشهود دارد؛ ابتدا حضور بیش از اندازه هواداران و نشستن روی سکوها و راه پله‌ها (که برخلاف قوانین فیفاست) و دوم، پرتاب ترقه به سمت کمک داور، اتفاقی که حتی می‌توانست باعث نیمه کاره ماندن بازی شود. این موضوع به عنوان یک جرم آشکار و یک تخلف مشهود مورد بحث مقامات انضباطی و امنیتی فیفا قرار گرفته و حتی داور بازی مورد پرسش قرار گرفته که چرا بازی را حداقل برای دقایقی قطع نکرده است.

کمیته انضباطی فیفا در جلسه خود که به رسیدگی این موضوع بستگی خواهد داشت در نهایت جریمه را به فدراسیون فوتبال ایران ابلاغ خواهد کرد که جریمه احتمالی ممکن است شامل جریمه نقدی سنگین یا حتی برگزاری بازی بعدی بدون حضور تماشاگر باشد. اتفاقی که به هیچ وجه برای فدراسیون فوتبال ایران خوشایند نیست و مهدی تاج تلاش می‌کند این جریمه را به حداقل برساند چرا که ایران در بازی بعدی مقابل ازبکستان روی صعود به جام جهانی برنامه ریزی کرده و امیدوار است این اتفاق با مشارکت حداکثری طرفداران همیشگی رقم بخورد.

موضوع پرتاب ترقه، انداختن لیزر و سایر رفتارهای مشابه به شدت زیر ذره بین فیفا و کنفدراسیون‌های مربوطه است و هواداران فوتبال در ایران باید خود را با قوانین سختگیرانه انضباطی هماهنگ کنند والا ایران به عنوان یکی از جذاب‌ترین کشورهای جهان در میزبانی مسابقات بین‌المللی مورد تنبیه بیشتری قرار خواهد گرفت.

فوتبال ایران در هفته جاری نیز دو میزبانی آسیایی را در برنامه دارد و حاضران در ورزشگاه آزادی باید از تکرار جرائم قبلی خودداری کنند.

کد خبر 367908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha