همشهری آنلاین: نمایشنامه‌نویس مشهور آمریکایی قصد دارد دوره نویسندگی در زمینه نمایشنامه و فیلمنامه را به صورت آنلاین برای علاقه‌مندان برگزار کند.

سینما

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، دیوید ممت برنده جایزه پولیتزر نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان آثار  ماندگار و تحسین شده‌ای چون «گلن‌گری گلن راس»، «بوفالوی آمریکایی» و «سگ را بجنبان» اولین کلاس نویسندگی آنلاین را در استارت‌آپ «مستر کلس» سیلیکون ولی برگزار می‌کند.

هزینه شرکت در این کلاس ۹۰ دلار است و اواخر بهار کار خود را شروع می‌کند. در این دوره ممت هم نویسندگی برای نمایشنامه و هم فیلمنامه را آموزش می‌دهد و درس‌هایی درباره این که ساختار پلات چیست، روش خلق شخصیت‌ها، نوشتن دیالوگ و خلق سکانس را آموزش می‌دهد. پیش ثبت نام برای شرکت در این کلاس‌های آنلاین از هم اکنون شروع شده است.

ممت با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفته است: امیدوارم نحوه ارایه مرا منعطف بیابید. حتی ممکن است نتیجه‌گیری هم بکنید و از برخی نظرها به این نتیجه برسید آنچه می‌گویم درست و مفید است. از سوی دیگر ممکن است روزی این کلاس‌ها را به یاد بیاورید و در حالی که کار خودتان را دارید به این نتیجه برسید که این کلاس‌ها خوش‌قلبانه اما گمراه کننده بودند.

ممت که متولد شیکاگو است با دیالوگ‌نویسی‌هایش شناخته شد و کارش را با نوشتن نمایشنامه‌هایی چون «اردک تغییر می‌کند» و «بوفالو آمریکایی» در برادوی شروع کرد. او بیش از ۳۰ نمایشنامه نوشته و بیش از ۱۵ کتاب منتشر کرده است و فیلمنامه‌های متعددی در کارنامه دارد که «حکم» و « سگ را بجنان» از جمله آنهاست. درسال ۱۹۸۷ ممت نخستین تجربه کارگردانی‌اش را با «خانه بازی‌ها» ثبت کرد و در سال ۱۹۸۴ برای «گلن‌گری گلن راس» جایزه پولیتزر را برد.

ممت ۶۹ ساله به عنوان یکی از نمایشنامه‌نویسان نادر این قرن شناخته می‌شود و گفته می‌شود هیچ نمایشنامه‌نویس آمریکایی دیگری جز تنسی ویلیامز، با این وسعت جلو نرفته است. او تجربه شخصی خودش را پیرامون روابط معلول خانوادگی و جهان جنایت زیرزمینی آمریکایی می‌نویسد تا بتواند درام‌های بسیاری خلق کند. دیوید ممت ۶ مجموعه مقاله، دو رمان و ۱۴ فیلمنامه که پنج فیلمنامه را خودش کارگردانی کرده- نیز در کارنامه دارد.

«مستر کلس» در سال ۲۰۱۵ تشکیل شده و تاکنون کلاس‌های آنلاینی از سوی چهره‌های شناخته شده برگزار کرده است. کلاس خوانندگی از سوی کریستینا آگوئیلرا، کلاس بازیگری از سوی کوین اسپیسی، کلاس نویسندگی از سوی جیمز پترسون، کلاس بازیگری از سوی داستین هافمن، کلاس فیلمسازی از سوی ورنر هرتسوگ، کلاس فیلمنامه‌نویسی از سوی ایرون سورکین، کلاس موسیقی فیلم از سوی هانس زیمر، کلاس نویسندگی برای تلویزیون از سوی شوندا ریمز و کلاس کمدی از سوی استیو مارتین از جمله این کلاس‌ها بوده‌اند.

کد خبر 367907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha