همشهری آنلاین: نمایشگاه دستاوردهای دو سال اخیر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با عنوان نماد اقتدار ملی و اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس جمهوری در سازمان پشتیبانی و نوسازی هلکوپترهای ایران رونمایی شد.

 حسن روحانی

به گزارش ایرنا، با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح شنبه در سازمان پیشتیانی و نوسازی هلی کوپترهای ایران از نخستین هواپیمای جت آموزشی بومی کشور با نام کوثر، پهپاد تاکتیکی مهاجر 6، موشک کروز ضد کشتی نصیر و موشک هوا به هوای فکور رونمایی شد.

همچنین در این مراسم آزمایش تاکسی، حرکت برروی زمین و آماده سازی برای پرواز جنگنده قاهر اف 313 و 20 فروند بالگرد تعمیر اساسی شده برای استفاده نیروهای مسلح و کاربران کشوری رونمایی شد.

ایده پردازی، طراحی، ساخت، آزمایش و استاندارد سازی هواپیمای جت آموزشی از ابتدا تا انتها در داخل کشور صورت گرفته و کشور را در شمار معدود کشورهای دارای توانمندی فرآیند طراحی و ساخت هواپیما در این کلاس قرار داده است.

همچنین پهپاد تاکتیکی مهاجر 6 مبتنی بر اصل انعطاف پذیری و توسعه پذیری توسط متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی شده است تا در عملیات های محوله و محیط ها و شرایط متغییر کارآمد باشد.

جنگنده قاهر اف 313 نیز با هدف تجمیع دانش طراحی موجود در کشور، کاهش زمان تحقیق، توسعه و زمان دستیابی به محصول با استفاده از فناوری ها و فرآیندهای نوین به کارگرفته شده است.

بر اساس این گزارش، یک فروند پهپاد و بالگرد تولید داخلی نیز در حضور رئیس جمهوری که علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری او را همراهی می کردند، به پرواز در آمد.

کد خبر 367048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha