مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو انجمن روانشناسی ایران گفت: بیش از ۸۰۰ هزار ایرانی دچار اختلالات شدید روانی هستند که باید زیر نظر پزشک درمان شوند.

بیمار روانی

فرهاد طارمیان، روانشناس بالینی و عضو انجمن روانشناسی ایران در خصوص شیوع بیماری‌های روانی در بین ایرانیان به ایلنا گفت: به دلیل اینکه هنوز در ایران تحقیقات گسترده‌ای در خصوص تعداد مبتلایان به بیماری‌های روانی صورت نگرفته، نمی‌توان آمار دقیقی را در این خصوص اعلام کرد. ولی با توجه به آمار‌های که در دست روانشناسان موجود است یک درصد از جمعیت ایران دچار اختلالات شدید روانی هستند که با توجه به جمعیت بیش از 800 هزار نفر به اختلالات شدید روانی دچارند که باید زیر نظر پزشک درمان شوند.

وی افزود: این بیماران به توجه و درمان بسیار دقیقی احتیاج دارند، زیرا ممکن است این بیماری‌ها آنقدر شدید باشد که حتی تا پایان عمر بیماران را رها نکند، به همین خاطر باید توجه ویژه‌ای به این بیماران داشت. با روان‌درمانی‌ها و مداخلات غیر دارویی می‌توان کمک بسیار زیادی به این بیماران کرد.

طارمیان در خصوص شایع‌ترین بیماری‌های روانی رایج در کشور ادامه داد: در صدر بیماری‌های روانی که در کشور روبه افزایش است می‌توان به بیماری‌های افسردگی، انواع اضطراب‌ها، هراس‌ها و ترس‌ها اشاره کرد که خوشبختانه اطلاع‌رسانی‌های خوبی در این خصوص در سطح جامعه انجام شده است و خانواده‌ها به اختلالات روانی فرزندان خود اهمیت بسیاری می‌دهند و با مراجعه به پزشک سعی در درمان این بیماری‌ها دارند

عضو انجمن روانشناسی ایران گفت: متاسفانه برخی از داروهای خواب‌آور و داروهایی که مخصوص بیماران روانی است در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد و بدون اطلاع و به مدت طولانی توسط فردی که بیمار نیست مصرف می‌شود.

کد خبر 366661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha