سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۶ - ۲۰:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک دختر دوساله هندی که با چهار دست و چهار پا متولد شده بود، یک هفته پس از یک جراحی نفس‌گیر برای برداشتن اندام‌های اضافی در برابر دوربین‌های خبرنگاران قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فرانسه او که در پتویی پیچیده شده بود در آغوش پدرش از بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان اسپارش در بنگلور بیرون آورده شد و  گروهی از گزارشگران، عکاسان و خبرنگاران تلویزیون به پیشواز او آمدند.

دکتر شاران پاتیل سرپرست تیم جراحی از خبرنگاران خواست که به سمت او هجوم نبرند. او گفت:‌ "ما مراقب هستیم که او در این مرحله به علت خطر عفونت مدت زیادی در معرض دیگران قرار نگیرد."

رادیوگرافی کامپیوتری لاکشمی قبل از عمل

اعضای اضافی لاکشمی که در واقع یک دوقلوی چسبیده بدون سر بود، در جریان یک عمل جراحی 27 ساعته بوسیله یک گروه 36 نفره از او جداشدند.

رادیوگرافی بعد از عمل

لاکشمی که نام او از الهه چهار دست هندو که نماد ثروت است گرفته شده است، هنگام تولد در ناحیه لگن به یک دوقلوی رشدنایافته در رحم مادر اتصال داشت.

جراحان د ر عملی مخاطره آمیز که اولین مورد خود در هند به حساب می‌آمد، او را از اندام‌ها و سایر بخش‌های جنین دیگر جدا کردند. این عارضه بسیار نادر است و از هر 50000 مورد دوقلوی به هم‌چسبیده در یک مورد رخ می‌دهد.

در جریان کنفرانس خبری این دختر بچه بیدار بود، اما خسته به نظر می رسید.

این اولین حضور عمومی لاکشمی از هنگام جراحی او در چهارشنبه گذشته باعث شد که چندین دکتر برجسته در هند  به اعتراض برخیزند و بیمارستان را متهم کنند برای به دست آوردن تبلیغاتی ارزان‌قیمت کودک را در معرض خطر قرار داده است.

شاران پاتالی سرپرست تیم جراحی در مورد وضعیت لاکشمی گفت که او حال به  طور مداوم در حال بهبود است... تغذیه او بهتر شده است، اما هنوز باید زخم‌های او ترمیم یابند."

به گفته پزشکان بدن او گچ گرفته شده است تا پاهای معکوس او در وضعیتی نسبتا مستقیم قرار گیرند.

لاکشمی که از دور روز قبل زمان را با پدر مادر و برادر بزرگترش گذرانده و به خوبی با آنها و کارکنان بیمارستان تعامل داشته است.

او از روز جمعه که از دستگاه تنفس مصنوعی جدا شد و هشیاری خود را به دست آورد، توانسته است غذاهای نیمه جامدی مانند پن‌کیک و نان های نرم بخورد.

والدین لاکشمی که کارگرانی از ناحیه دورافتاده در ایلت فقرزده بیهار شرقی هستند، پس از اینکه بیمارستانی در دهلی نو عمل کردن او را نپذیرفت او را به بنگلور در جنوب هند آوردند.

این جراحی که 2.4 میلیون روپیه (60 هزار دلار) خرج برداشته است، بوسیله این بیمارستان در بنگلور رایگان انجام شد.

کد خبر 36561

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز