مجموع نظرات: ۰
جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: روبات کاوشگرى که داخل راکتور شماره یک نیروگاه فوکوشیما فرستاده شده بود نتوانست محل بقایاى سوخت هسته‌اى را ردیابى کند.

فوکوشیما

شرکت برق توکيو ژاپن گرداننده نيروگاه اتمى آسيب ديده فوکوشيما داى ايچى، مى‌گويد روبات کاوشگرى که به داخل راکتور شماره يک اين نيروگاه فرستاده شده بود، نتوانسته است محل وجود بقاياى سوخت هسته اى را رديابى کند.

اين شرکت مى‌گويد تلاش خواهد کرد با تجزيه و تحليل داده‌هاى دريافت شده از اين کاوشگر، به محل وجود بقاياى سوخت هسته‌اى پى ببرد.

شرکت برق توکيو با فرستادن يک روبات کاوشگر به داخل پوشش ايمنى محافظ راکتور شماره يک تحقيق و بررسى پنج روزه را تا روز چهارشنبه به انجام رساند. اين روبات سطح تشعشعات راديواکتيو را اندازه گيرى کرده و تلاش کرد از بقاياى سوخت هسته اى که مخلوطى از سوخت هسته اى ذوب شده و قطعات رآکتور مى باشد، عکسبردارى کند.

شرکت برق توکيو مى گويد اين کاوشگر نتوانست از اين بقايا عکسبردارى کند اما در ۱۰ مکان با عمق هاى مختلف در زير آب، سطوح تشعشعات راديواکتيو را اندازه گيرى کرد.

مهندسان شرکت برق توکيو در نظر دارند جهت تجزيه و تحليل دامنه گسترش بقايا که براى کار از رده خارج کردن اين راکتور ضرورى مى‌باشد، از داده ها و تصاوير بدست آمده استفاده کنند.

کد خبر 365519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha