سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

‌در جلسه شورای شهر تهران، اعضا به ۲ فوریت طرحی رأی دادند که براساس آن شهرداری تهران ملزم شد در مدت یک هفته لایحه‌ای را ارائه کند که در آن بر رفع مشکلات زیرساختی استان خوزستان در حوزه‌های آب، برق، تلفن و دیگر شریان‌های حیاتی این منطقه تأکید شده است.

آلودگی

به گزارش همشهري، اعضاي شوراي شهر تهران دراين طرح دوفوريتي اعلام كردند كه به نيابت از شهروندان تهراني خود را ملزم دانسته‌اند به‌عنوان شهروندان افتخاري خوزستان به حمايت از هموطنان‌شان در اين استان بپردازند.

ديروز همچنين در شوراي شهر 3مصوبه ديگر به سرانجام رسيد. تصويب يك فوريت اصلاحيه مصوبه بررسي لايحه تقويت و عملياتي كردن سيستم مديريت بحران شهر تهران، تصويب يك فوريت الزام شهرداري تهران به ارائه لايحه بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي فرهنگي، اجتماعي، هنري و ورزشي بوستان‌هاي بزرگ مقياس و تصويب الزام شهرداري تهران به تهيه و تدوين سياست‌هاي كلي برنامه 5ساله سوم شهرداري تهران ازجمله اين مصوبات بود.

  • گزارش شوراياري منطقه يك

در جلسه ديروز شوراي شهر تهران دبير شوراياري منطقه يك به ارائه گزارشي از مسائل و مشكلات اين منطقه پرداخت. اعرابي با اشاره به ضرورت شناسنامه‌دار كردن درختان باغات شميران گفت: از ميان 110باغ فهرست شده كه مي‌بايست تملك شود، 5باغ در حال از بين رفتن هستند و مي‌بايست به سرعت تملك شوند.

يكي از انتقادات دبيرشوراياري منطقه يك نبود سازوكار مشخص براي حفظ و نگهداري خانه مشاهير اين منطقه ازجمله خانه جلال آل احمد بود. ازنظر اعرابي طرح تفصيلي شميران نواقص واشكالاتي دارد مثلا هنوز تناقضات زيادي درمورد بافت روستايي و بافت شهري شميران وجود دارد. رشد برج‌ها، افزايش ترافيك، ازبين رفتن باغات، كمبود پاركينگ، مال‌هاي تجاري، فرسودگي ناوگان حمل‌ونقل عمومي، آلودگي هوا، نيمه‌كاره‌ماندن اجراي فاضلاب به‌دليل نفوذ ناپذيري زمين و فرسودگي بافت‌ها ازجمله مشكلاتي بود كه ازسوي دبير شوراياري منطقه يك به آن اشاره شد.

سليماني شهردار منطقه يك نيز درباره ساخت‌وساز در باغ الهيه به وسعت ۵ هزار و ۴۰۰ متر تأكيد كرد كه اين ساخت وساز با دستور قضايي متوقف شده است. وي گفت: اين زمين متعلق به بنياد مستضعفان است و براساس مصوبه برج باغ،‌ مورد ساخت‌وساز قرار گرفته كه در تيرماه سال‌جاري، پروانه اين زمين مجدداً تمديد مي‌شود كه مغايرتي نيز با ضوابط و قوانين نداشته است و سطح اشغالي كه در اين باغ لحاظ شده است در جايي واقع شده كه كمترين درخت را داشته است. شهردار منطقه يك گفت: متأسفانه پيمانكار 6درخت را تخريب كرده است ولي به هيچ وجه به درخت‌هاي اصلي كه كدگذاري شده‌اند دست نخورده است.

وي بيان داشت: هم‌اكنون ساخت‌وساز در باغ الهيه با دستور قضايي متوقف شده است و تنها به‌منظور حفظ ايمني، ديوار اين باغ در حال ساخت است و از درختان آن حفاظت مي‌شود. سليماني درباره تملك باغات نيز گفت: براي تملك 22باغ، 2هزار ميليارد تومان نياز است و بايد هزينه‌هاي تملك آن تأمين شود. در واكنش به اين اظهارات محمد حقاني گفت: قانون برج باغ‌ها هر چند با نيت خير و در راستاي صيانت از باغات بوده ولي در عمل حفاظتي از باغات نشده است. حقاني از اجراي پروژه‌هايي نظير پل‌هاي بزرگراه ارتش انتقاد كرد و گفت: اجراي اين پل‌ها سبب شده منظر منطقه و محله اراج تحت‌تأثير قرار گيرد.

احمد مسجد جامعي نيز در سخنان خود تبعات ساخت برج در كوچه‌هاي كم عرض را بدتر از موشك دانست. عبدالحسين مختاباد نيزاز بابت ساخت وساز معكوس در شهر تهران ابراز تأسف كرد وگفت: در تهران مراكز تجاري در اطراف تهران ساخته مي‌شود و مركز شهر نيز به مرور به بافت فرسوده بدل مي‌شود. نظر ابوالفضل قناعتي نيز اين بود كه مجتمع‌هاي تجاري، منطقه يك را به پاركينگ متحرك تبديل خواهند كرد. وي افزود: خيابان نياوران 70سال پيش ساخته شده براي حمل‌ونقل درشكه اما امروز اين خيابان تغييري نكرده ولي تعداد خودروها سرسام آور افزايش يافته و در اين شرايط مجتمع‌هاي تجاري بزرگ هم در اين خيابان در آستانه راه‌اندازي هستند.

عليرضا دبير نيز با اشاره به پل‌هاي در حال ساخت در اتوبان ارتش گفت: منطقه يك گره‌هاي ترافيكي اولويت‌دار ديگري هم دارد با وجود اين چرا تأكيد بر تقاطع‌هاي غيرهمسطح روي اتوبان ارتش است كه تأثيري هم بر ترافيك ندارد.

  • مطالبات مردم از نمايندگان شورا

نطق پيش از دستور جلسه ديروز از سوي عبدالحسين مختاباد قرائت شد. عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر گفت: دي‌ماه سال 1395خاطرات تلخي را براي مردم ايران رقم زد. ابتدا درگذشت ناباورانه يكي از استوانه‌هاي صبور و فكور انقلاب حضرت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و بعد فروريختن ساختمان پلاسكو.

وي گفت: ما اعضاي شوراي شهر تهران بايد مطالبات مردم را سرلوحه رفتار گفتار و كردارمان قرار دهيم و دراين مسير انتقادات و پرسش‌ها و حتي ناسزاهاي آنان را بايد باگوش جان بشنويم و در حد توان در رفع آنان بكوشيم. به گفته مختاباد مطالبات مردم از نمايندگانشان در شورا جز ارائه گزارش‌هاي نظارتي، حفاظت از حقوق شهر و شهروندي‌شان و كمك به ايجاد شهري قابل زندگي و توأم با امنيت و آرامش نيست.

اين در حالي است كه آنچه از مردم تهران به گوش ما مي‌رسد اين است كه ما نمايندگان خوبي براي استيفاي حقوق آنان در شهر تهران نبوده‌ايم. وي در نطق خود افزود: ما تخصص كافي و وافي را نداريم و در امر نظارت و نيز پافشاري بر پاسخگويي شهرداري و شهردار، موفق عمل نكرديم. ما با سوء‌مديريت و عدم‌تجهيز ناوگان آتش‌نشاني موجب كشته و شهيد شدن فرزندان و شهروندان شريف و نيز آتش‌نشانان مظلوم شديم و زبانمان و رفتارمان در ايفاي نقش نمايندگان راستين آنان الكن است و من حق را به آنان مي‌دهم.

  • مردم نگران كرايه‌ها نباشند

رئيس كميسيون برنامه وبودجه ديروز در صحن علني شوراي شهر از نگراني‌هاي مردم بابت افزايش قيمت بليت مترو و اتوبوس سخن گفت. عليرضا دبير تاكيدكرد: مردم نگران نباشند. ازهمين جا اعلام مي‌كنم باوجود اينكه دولت كمكي به توسعه حمل ونقل عمومي نكرده و با وجود همه مشكلاتي كه در بخش فايناس و هزينه‌هاي هنگفت بابت ساخت مترو داريم اما بحث حمل ونقل عمومي خط قرمز ماست و خوب مي‌دانيم كه اين افزايش هزينه‌ها بر معاش مردم اثرگذار است.

بنابراين درباره افزايش قيمت بليت‌ها، شوراي شهر هنوز هيچ‌چيزي تصويب نكرده است. ديروز همچنين مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران در حاشيه جلسه علني در جمع خبرنگاران حاضر شد و تصويب افزايش نرخ كرايه‌هاي حمل ونقل عمومي در سال آينده را به 2هفته ديگر موكول كرد.

جدول

کد خبر 362874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha