نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ضمن ابراز امیدواری برای فراهم شدن شرایط مطلوب برگزاری حج زائران ایرانی، به مقامات سعودی هشدار داد در روند مذاکرات و صدور ویزا تأخیر نکنند.

حج

حجت‌الاسلام و المسلمين سيدعلي قاضي عسكر در نشست شوراي برنامه‌ريزي و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و در آستانه اعزام هيأت ايراني به عربستان گفت: اگر عربستان واقعا مي‌خواهد حجاج ايراني به حج بروند بايد از تعلل و ايجاد تأخير در روند صدور ويزا و مذاكرات پرهيز كرده و در استقبال از زائران ايراني مصمم باشد. او همچنين ابراز اميدواري كرد كه هيأت اعزامي جمهوري اسلامي ايران به رياست سرپرست سازمان حج و زيارت در پايان مذاكرات با طرف سعودي با دستاورد مثبت به كشور بازگردد و شرايط براي انجام حج مطلوب زائران ايراني فراهم شود. هيأت ايراني براساس دعوت سعودي‌ها و براي مذاكره با طرف سعودي قرار است پنجم اسفند‌ماه به عربستان برود.

درحالي‌كه سال گذشته در چنين روزهايي تلاش براي برقراري حج آغاز شد و البته با كارشكني سعودي‌ها هرگز به نتيجه نرسيد، اما به‌نظر مي‌رسد امسال اميدها براي اعزام ايرانيان بيشتر شده باشد؛ چه اينكه نماينده ولي فقيه همچنين از كميته‌ها و كارگروه‌هاي تخصصي حج خواسته است تا به‌صورت فشرده برنامه‌هاي حوزه خود را پيگيري و راهكارهاي جديد براي هر مورد ارائه كنند.

کد خبر 362151

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha