همشهری آنلاین: رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ظرفیت ها و استراتژی های دفاعی ما براساس تهدیدهای ناهمتراز پیش بینی شده است که توان مقابله و بازدارندگی کامل را برابر این تهدیدها داریم.

جلالی

به گزارش ایرنا ، سردار غلامرضا جلالی روز یکشنبه در حاشیه اولین همایش نظام سلطه و جریان نفوذ در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با توجه به فضایی که در جهان علیه ایران ایجاد شده است توان دفاعی ما کافی است؟ گفت: تهدید مبنا در کشور تهدید ناهمتراز است. ظرفیت ها و استراتژی های دفاعی ما براساس تهدیدهای ناهمتراز پیش بینی شده است. اگر ما در برابر این تهدید قرار بگیریم توان مقابله و بازدارندگی را کاملا داریم.

وی ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس با وجود همه ابرقدرتها و تغییر نظام ها توانستیم بازدارندگی برای کشور تامین کنیم و درگیر جنگ دیگر نشویم که این نشان دهنده این است که قدرت دفاعی ما کفایت لازم را دارد.

سردار جلالی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما درباره رییس جمهور جدید آمریکا و تصمیمات آن گفت: ما در قضاوت درباره رییس جمهور جدید آمریکا تعجیل نمی کنیم. صبر می کنیم که او اقداماتی را که می خواهد انجام دهد تا استراتژی اش مشخص شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پاسخ به این سوال که کنگره آمریکا طرحی را دارد تصویب می کند که به رییس جمهور آمریکا این اجازه را می دهد که برای مقابله با نیروهای مسلح ایران از تمامی تجهیزات و تمهیدات لازم دارد استفاده کند، گفت: با تغییر رییس جمهور آمریکا تغییری در ماهیت آنها داده نشده است. قدرت نظامی آمریکا نه تقویت شده و نه کم شده و ما در برابر همین ظرفیت و قدرت نظامی آنها توانستیم بازدارندگی ایجاد کنیم و همین مسیر را ادامه خواهیم داد و امیدوارم که به یک عقل منطقی و تعادل خواهند رسید.

وی درباره ضرورت وجود نیروهای مسلح و تقویت آنها برای هر کشور گفت: برای دفاع از آرامش ، صلح و پایداری آن و برای دفاع از ارزش ها و قانون اساسی باید قدرت دفاعی خود را تقویت کنیم. باید بتوان عکس العمل و انعکاس این قدرت در ذهن رقبا و دشمنان بازدارندگی را تولید کند. این بازدارندگی باعث سلب میل تهاجم دشمن به کشور است.

سردار جلالی ادامه داد: بازدارندگی یک مفهوم ذهنی است و معمولا در ذهن رقیب و دشمن باید شکل گیرد، گفت: ابتدا باید قدرت دفاعی را سازماندهی کنیم و تولید قدرت کنیم و بعد قدرت را ارایه دهیم و به رقبا تفهیم کنیم برای اینکه دچار اشتباه محاسباتی نشوند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: خوشبختانه نظام جمهور ی اسلامی در ابعاد مختلف متکی به صنایع داخلی و براساس استراتژی های بومی دفاعی کشور توانسته آنچه نیازمند است برای ایجاد بازدارندگی دفاعی در منطقه را تولید کند و نیروهای مسلح ما توانسته اند به این بنیه دفاعی مجهز شوند.

کد خبر 361083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha