همشهری‌آنلاین: یک قاضی فدرال در بروکلند واقع در ایالت نیویورک حکم « ماندن اضطراری» افرادی را صادر کرد که پس از صدور فرمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وارد این کشور می‌شوند.

قاضی فدرال در آمریکا برای کاستن از پیامدهای فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريكا در زمینه محدود کردن ورود برخی مهاجران و پناهجویان به آمریکا، حکم اضطراری صادر کرد.

 این حکم به صورت موقت مانع از آن می‌شود که دولت آمریکا افراد دارای روادید معتبر را پس از ورود به فرودگاه‌های آمریکا، بیرون کند.

این حکم در واکنش به فرمان اجرایی ترامپ است که براساس آن تدابیر سخت‌گیرانه‌ای اتخاذ می‌شود تا ورود مهاجران و پناهجویان به آمریکا محدود شود.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا تخمین زده است این حکم روی 100 تا 200 نفر از افرادی تاثیرگذار باشد که یا بازداشت شدند و یا درحال انتقال به آمریکا هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بی بی سی، وکلای دولت آمریکا می‌گویند نمی توانند تعداد افرادی را که تحت تاثیر این حکم اضطراری قرار می‌گیرند، تائید کنند.

لی گلرنت از اعضای اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا گفت: قاضی دید که دولت دارد چه کار می‌کند و چیزی را که ما می‌خواستیم به ما داد. قاضی فرمان ترامپ را متوقف کرد و به دولت اجازه نداد که هر کسی را که وارد آمریکا می شود بیرون کند. آنها در سراسر آمریکا نمی‌توانند هیچ کسی را که وارد می شود اخراج کنند. همچنین قاضی گفت آنها باید فهرست افراد بازداشت‌شده را در اختیار قاضی قرار دهند.همانطور که همه شما می‌دانید ما قادر نبوديم همه افراد را ردگیری کنیم. هرچند تلاش زیادی کردیم. دولت آمریکا اکنون باید اسامی را در اختیارما قرار دهد. ما باید برویم و به این افراد مشاوره بدهیم و تلاش کنیم تا آنها از بازداشت خارج شوند. اما حداقل حکم این است که این افراد بار دیگر به (مناطق پر) خطر بازنخواهند گشت.

گلرنت افزود: قرار بود از ساعت نه و سی دقیقه شب گذشته افرادی که وارد آمریکا می‌شوند بازگردانده شوند اما امیدواریم که مانع این کار شده باشیم چون قاضی به دولت اعلام کرد که این حکم را به اطلاع کارکنان دولت برساند.

کد خبر 360261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha