شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

پس از بی‌اعتنایی منتقدان شرق و غرب آمریکا به «فروشنده»، هفته گذشته فهرست برگزیدگان انجمن منتقدان فیلم واشنگتن دی‌سی هم اعلام و مشخص شد جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان به «او» به کارگردانی پل ورهوفن رسیده است.

به گزارش همشهري، تازه‌ترين تجربه كارگرداني اصغر فرهادي كه تا امروز يك جايزه از هيأت ملي نقد برده و نامزد دريافت جايزه از انجمن منتقدان فيلم رسانه‌اي به‌عنوان بزرگ‌ترين گروه منتقدان سينمايي در آمريكاست، رقابت براي كسب جايزه از انجمن منتقدان واشنگتن را به نماينده فرانسه در اسكار هشتاد و نهم واگذار كرد. منتقدان لس‌آنجلس و نيويورك هم پيش از اين «توني اردمان» مارن آدي از آلمان را بهترين فيلم خارجي‌زبان معرفي كرده بودند.

رقابت براي كسب عنوان بهترين فيلم سال فعلا به 2فيلم تحسين‌شده «لالالند» به كارگرداني ديمين شازل و «مهتاب» ساخته بري جنكينز محدود است. درام جنجالي مهتاب پس از موفقيت در جوايز سالانه گاتام، هفته گذشته جايزه بهترين فيلم منتقدان لس‌آنجلس را هم برد اما موزيكال لا لا لند تا امروز جايزه بهترين فيلم را از حلقه منتقدان نيويورك گرفته و روز دوشنبه هم منتقدان واشنگتن 7 جايزه خود ازجمله بهترين فيلم و بهترين كارگردان را به آن اهدا كردند.

نكته ديگر در فصل جوايز سينمايي 2016، ديده‌شدن تازه‌ترين ساخته مارتين اسكورسيزي پيش از آغاز نمايش عمومي آن است. «سكوت» كه برخي آن را مهم‌ترين پروژه فيلمساز برنده اسكار در 20سال اخير مي‌دانند، عصر يكشنبه در مراسم تقدير از برگزيدگان انجمن منتقدان فيلم لس‌آنجلس جايزه بهترين بازيگر مرد مكمل را براي ايسي اوگاتا به ارمغان آورد. همين يك جايزه به ظاهر كم‌اهميت هم نشان مي‌دهد حواس منتقدان به سكوت اسكورسيزي جلب شده است.

به‌نظر مي‌رسد يكي از مهم‌ترين رقابت‌هاي اسكار هشتاد و نهم، بخش طراحي لباس باشد. «در شب زندگي كن» به كارگرداني و بازي بن افلك كه داستان آن در دهه 20و 30آمريكا مي‌گذرد، مي‌تواند جدي‌ترين رقيب اسكار اين دوره باشد. طراح لباس اين فيلم ژاكلين وست است كه پيش‌تر براي «قلم‌پرها»، «مورد عجيب بنجامين باتن» و «از گور بازگشته» نامزد دريافت اسكار شده و البته هرگز آن را نبرده است.

«شكارچي: جنگ زمستان»، «خانه دوشيزه پرگرين براي بچه‌هاي عجيب» و «قوانين صدق نمي‌كنند»، نخستين تجربه كارگرداني وارن بيتي در 15سال اخير هم ديگر رقباي جدي بخش طراحي لباس اسكار 2017هستند. ضمن اينكه نمي‌توان و نبايد كار تازه دانته فرتي، طراح برنده 3جايزه اسكار را ناديده گرفت. او پس از سال‌ها دوباره با اسكورسيزي در سكوت همكاري كرده و تماشاگران را به ژاپن 400سال پيش برده است.

  • انتخاب مجري اسكار 2017

كمدين 49ساله نيويوركي و ستاره يك برنامه مهم تلويزيوني به‌عنوان مجري هشتاد و نهمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار برگزيده و معرفي شد. جيمي كيمل كه 13سال است برنامه‌اي زنده به نام خودش در آمريكا روي آنتن دارد، مجري مهم‌ترين رويداد سينمايي دنياست كه 26 فوريه 2017(بامداد دوشنبه 9اسفند) در دالبي تيه‌تر لس‌آنجلس برگزار مي‌شود. انتخاب كيمل از طرف تهيه‌كنندگان مراسم اسكار و مديران شبكه ABC گامي است در راستاي افزايش تعداد بينندگان كه سال گذشته با اجراي كريس راك به كمترين حد در 11سال اخير رسيده بود.

کد خبر 355088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha