همشهری آنلاین: چند ساعت بعد از اعلام کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا، رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر خبر قبلی خود گفت ایران به جای عراق سهمیه می‌گیرد

فدراسیون فوتبال

موضوع سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا به يك چالش تبديل شده است. ابتدا گفته شد كه ايران سه سهميه به اضافه يك فرصت پلي‌اف دارد. بعد گفته شد به دليل نتايج ضعيف تيم‌هاي ايراني در اين مسابقات سهيمه ايران كم شده است. بعد گفته شد كه به دليل لحاظ كردن نتايج تيم ملي در اين ارزش‌گذاري سهمه ايران همان 3+1 است.

سپس اظهار شد كه نتايج تيم ملي ديگر لحاظ نمي‌شود و سهميه ايران 2+2 است. فدراسيون واكنش نشان داد و گفت به دليل تعليق فوتبال كويت اين سمهيه به ايران رسيده است و سهميه ايران 3+1 است.

امروز چهارشنبه 17 آذر خبر آمد كه سهميه ايران همان 2+2 است اما فدراسيون مجددا گفت كه اين سهميه 3+1 است و دليل آن عدم كسب جواز حرفه‌اي از سوي عراق و اضافه شدن سهميه آنها به ايران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی تاج درباره سهمیه‌های فوتبال ایران در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا گفت: سهمیه ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سه بعلاوه یک است. کنفدراسیون فوتبال آسیا طی نامه‌ای به ایران نحوه قرعه کشی را اعلام کرده که در این نامه ایران در جایگاه سوم غرب آسیا بوده و تیم‌های استقلال خوزستان، ذوب آهن و پرسپولیس به صورت مستقیم و استقلال تهران در مسابقه پلی اف حضور خواهند داشت.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه امروز سایت AFC در خبری جدول رتبه بندی فدراسیون‌های آسیا اعلام کرده بود اما در انتهای خبر آورده است که به دلیل اینکه عراق نتوانسته مجوز حرفه‌ای را کسب کند، سهیمه مستقیم خود را از دست داده و با توجه به اینکه امارات و عربستان سقف سهمیه‌ها (۳+۱) را کسب کرده‌اند، به صورت اتوماتیک این امتیاز به ایران واگذار می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان در سال ۲۰۱۷، سه تیم در مرحله گروهی که شامل تیم‌های استقلال خوزستان، ذوب آهن و پرسپولیس و یک تیم در مرحله پلی آف (استقلال تهران) است.

کد خبر 354860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha