چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمربی تیم فوتبال نفت تهران با اعلام حمایتش از مسعود شجاعی و سیدمهدی رحمتی به انتقاد از برخوردها با این دو بازیکن پرداخت و گفت: با زور و فشار نباید صورت مسئله را پاک کرد.

دایی رحمتی

به گزارش مهر، علی دایی در نشست خبری قبل از دیدار تیمش برابر گسترش فولاد تبریز به مسائلی اشاره کرد که اخیرا پیرامون سیدمهدی رحمتی و مسعود شجاعی بوجود امده است.

علی دایی در بخشي از اين مصاحبه که با سوال خبرنگاران در مورد عکس گرفتن با هواداران مواجه شده بود با بیان اینکه منظور شما اتفاقات اخیر است، گفت: وظیفه ما این است که با هوادارن‌مان عکس بگیریم. البته باید شرایط را نگاه کنیم. در کشور خارجی قانون دیگری وجود دارد و من نمی‌توانم به آن هوادار بگویم عکس نمی‌گیرم. مگر جذامی هستیم؟ یا آن فرد جذامی است که باید در برویم. من این چیزها را نمی‌فهمم.

وي افزود: گر در خانه یا جایی سربسته باشیم که هزار شک و شبهه ایجاد کند بنده عکس نمی‌گیرم اما وقتی در محیط باز، هتل یا مکان‌های عمومی هستیم چه ایرادی دارد که عکس بگیریم؟ حتی اگر یکی خودش را به من بچسباند و من حواسم نباشد گناه من چیست؟ باید دید چه کسی این عکس‌ها را پخش می‌کند. با آدم‌هایی که این عکس‌ها را پخش می‌کنند باید برخورد شود نه اینکه یک بازیکن شش ماه پیش عکس گرفته است.

بازيكن و سرمربي سابق تيم ملي ادامه داد: الان مردم دوست دارند که با فوتبالیست‌ها عکس بگیرند و آنها را در اینستاگرام و فضای مجازی منتشر می‌کنند. این مسائل چه ربطی به من فوتبالیست دارد؟ در کشورمان آنقدر مشکلات بزرگ داریم که به این مسائل فکر نکنیم. رئیس جمهور هفته پیش در مورد مسئله‌ای صحبت کرد. بهتر است که مشکلات بزرگ را حل کنیم نه اینکه در برنامه نود 20 دقیقه سر این مسائل جزئی جر و بحث کنیم. این مسائل پیش پا افتاده است.

دايي ادامه داد: اگر مسی در اسپانیا با یک خانم محجبه عکس بگیرد بعد کمیته اخلاق بخواهد مسی را محروم کند آیا چنین چیزی ممکن است؟ شجاعی مصاحبه می‌کند و درد جامعه را گفته است. ما باید دردها را بگوییم. ما باید دردها را برطرف کنیم. نه اینکه کاری بکنیم که کسی حرف نزند و ساکتش کنیم.

وي افزود: ما در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم. باید حرف بزنیم. مگر می‌شود که حرف نزد. اگر دروغ گفته یقه‌اش را بگیریم اگر درد جامعه را می‌گوید ما نباید صورت مسئله را پاک کنیم. برخی سرشان را در برف کرده‌اند و از جاهای دیگر خبر ندارند. من در تهران جاهایی را دیده‌ام که اصلا باورم نمی‌شود اینجا تهران باشد. چنین چیزهایی در جامعه ما هست. باید کلی‌تر و ملی‌تر فکر کنیم و به دنبال راه حل مسائل باشیم نه اینکه با زور و فشار بخواهیم افراد را ساکت کنیم و صورت مسئله را پاک کنیم.

علی دایی که روی سخنش با صحبت‌های مسعود شجاعی و برخورد با مهدی رحمتی بود ادامه داد: ​اگر حرفش درست نیست بگویند بر اساس این دلایل حرفت درست نیست نه اینکه چنین رفتاری بکنیم. مگر می‌شود چنین چیزهایی؟ به کمیته اخلاق این مسائل چه ربطی دارد؟ من آزاد هستم. مگر دین ما چه می‌گوید؟ می‌گوید در زندگی خصوصی مردم کنکاش نکن. اگر در زندگی افراد کنکاش کنید قطعا به مسائلی برخورد می‌کنید اما مهدی رحمتی همیشه سجاده‌اش جلویش پهن است. او در اردوی تیم ملی بازیکن من بوده. من او را می‌شناسم. بیایید وضعیت جامعه را درست کنید. نه آنکه در برنامه تلویزیونی چیزهایی را بشنویم که بسیار سطح پایین است و 20 دقیقه در مورد عکس گرفتن صحبت شود. ما باید پنبه در گوش خانواده بگذاریم که چنین مسائل سطح پایینی مطرح می‌شود. از بزرگان مملکت و کسانی که مسئولیت دارند خواهش می‌کنم مسائل را حل کنند. ظرفیت جامعه را درست کنیم.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران در حمایت از شجاعی و رحمتی اظهاراتش را دامه داد و خاطرنشان کرد: شجاعی حرف زده. باید محروم شود. رحمتی عکس گرفته باید محروم شود، مگر شما مسئول زندگی خصوصی من هستید؟ که در مورد این چیزها نظر می‌دهید. مردم کشورم به ما لطف دارند و می‌خواهند با آدم‌های مشهور عکس بگیرند.

علی دایی که سال‌ها در فوتبال اروپا بازی کرده در مورد شرکت نکردنش در یک تبلیغ غیراسلامی که برای تیم بایرن مونیخ بود گفت: فقط به قانون کشورم احترام نگذاشتم بلکه آن مسئله احترام به عقایدم بود. اگر صد خانم بی‌حجاب بیایند و بخواهند عکس بگیرند من باز هم با آنها عکس می‌گیرم و من فکر دیگری نمی‌کنم. در اعتقادات من این مسائل حل شده است. من به خودم ایمان دارم و اعتقاد دارم و کاری که مخالف عقایدم باشد انجام نمی‌دهم.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: ببخشید در ایران یا کشورهای دیگر مگر مسلمانی فقط به حجاب است؟ حجاب این مسئله را تکمیل می‌کند. یادمان نرود حجاب تکمیل‌کننده است نه اینکه فردی که حجاب دارد از همه گناهان مبرا است. خیلی افراد حجاب داشته‌اند و برخی دیگر بی‌حجاب بوده‌اند. بهتر است که مسائل را کلی‌تر بگوییم و به درد جامعه‌مان برسیم که فوتبال هم بخشی از این جامعه است. باید این مسائل را حل کنیم.

علی دایی در پایان انتقاداتش به رفتار با مسعود شجاعی و مهدی رحمتی گفت: اینکه کسی بگوید چون به کمیته اخلاق نیامده سه جلسه محرومش می‌کنیم درست نیست. مگر اینجا دادگستری است؟ فوتبال با دادگستری فرق دارد. در دادگستری اگر کسی دو بار به دادگاه نرود جلبش می‌کنند اما اینجا فوتبال است. حریمش باید حفظ شود. ما باید از حریم فوتبال دفاع کنیم.

کد خبر 354852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha