همشهری آنلاین: دادستان کل کشور گفت: شورای عالی فضای مجازی باید فعال‌تر عمل کند و به صورت جدی ورود کند تا خروجی جلسات قابل قبول باشد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در دومین نشست تخصصی پلیس فتا و قوه قضاییه که با موضوع پی‌جویی موثر و کارآمد جرایم سایبری برگزار شد، گفت: در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گاهی به دوستان می گوییم و رسما عرض می‌کنم که از دست اندرکاران گله مندم و آنها اهتمام لازم را ندارند، البته از جمله کسانی که عضو مقید این گروه است پلیس فتاست، اما ای کاش همه دستگاه ها در این زمینه جدی تر عمل کنند و حضور مرتب داشته باشند، این درحالیست که گاها خود اعضا نمی‌آیند و معاونین‌شان را می فرستند.

وی گفت: وزارت ارشاد متاسفانه از دستگاه‌هایی است که نمره خوبی به آن نمی‌دهم و این موضوع را آمار نشان می‌دهد. بنده آمار هفتگی را مشاهده می‌کنم و برخی در عملکرد صفر هستند. باید احساس مسولیت کنیم.

منتظری تصریح کرد: چند روز پیش وزیر کشور نیز گفت که ولنگاری در فضای مجازی افزایش یافته؛ بنابراین دستگاه های اجرایی نباید کوتاهی کنند و در خصوص شبکه‌هایی که ضد اخلاق و دین کار می‌کنند باید ورود جدی تری داشته باشند.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها در این عرصه کوتاهی می‌کنند و کوتاهی‌های شماست که فضای آلوده و شبکه های ضد دین در این کشور کار می‌کنند. اگر کوتاهی من و شما موجب فساد اخلاقی و آسیب به جامعه شود آیا می‌توانید پاسخ خدا را بدهید. سیاست بازی ها و حرف های عوام فریب را کنار بگذارید، مرگ بر این آزادی که همه چیز را به نابودی می‌کشاند، این آزادی نیست بلکه کمال اسارت است.

منتظری خاطرنشان کرد: اگر قصور و تقصیری در این کار باشد مسلما در پیشگاه خدا و جامعه و جوانانی که آسیب می‌بینند مسئولیم و باید پاسخگو باشیم.

دادستان کل کشور گفت: وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد و پلیس فتا و دولت در این فضای آلوده نجات غریق هستند و نباید کوتاهی کنند. امروز ما اهتمام لازم را در بخش های مختلف نمی‌بینیم. اقداماتی در این زمینه انجام داده‌ایم از جمله تاسیس و اختصاص شعب ویژه جرایم رایانه‌ای در تمام شهرها و ایجاد معاونت ویژه در امور فضای مجازی در مراکز استان ها و ارتقا فضای سایبری و پالایش هوشمندانه فضای مجازی. بنده به عنوان دادستان کل از شما می‌خواهم با پلیس فتا همکاری و جلسات مستمر داشته باشید.

وی افزود: ما انگیزه و مسولیت کار در دادستانی را داریم و امیدواریم ارتباطات‌تان را با دادستانی تقویت کنید تا این نابسامانی های موجود برطرف شود.

منتظری پیشنهاد داد که شورای عالی فضای مجازی فعال‌تر عمل کند و به صورت جدی ورود کند تا خروجی جلسات قابل قبول باشد.

کد خبر 354631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha