همشهری آنلاین: فیلم «عزیز آمریکایی» به کارگردانی «آندرا آرنولد» موفق به کسب جایزه بهترین اثر در جوایز فیلم مستقل بریتانیا شد.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، فیلم «عزیز آمریکایی» که در شش بخش از جوایز فیلم مستقل بریتانیا نامزد کسب جایزه بود، در نهایت با کسب چهار جایزه برنده بزرگ این رویداد سینمایی نام گرفت.

«آندرا آرنولد» که با فیلمش جایزه هیئت داوران شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن را از آن خود کرده بود با شکست دادن فیلم «من، دنیل بلیک»، نخل طلای کن عنوان بهترین فیلم مستقل بریتانیا را از آن خود کرد.

«عزیز آمریکایی» که درباره گروهی از جوانان است که در سراسر آمریکا سفر می‌کنند علاوه بر کسب جایزه بهترین فیلم، جوایز بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اصلی زن (سارا لین) و بهترین تصویربرداری (رابی رایان) را نیز کسب کرد.

فیلم «من، دنیل بلیک» ساخته «کن لوچ» کارگردان نامدار انگلیسی نیز دو جایزه از هفت نامزدی خود شامل بهترین بازیگر مرد (دیو جانز) و بازیگر نوظهور (هایلی اسکویرس) شد.

داستان این فیلم درباره زندگی یک نجار که پس از حمله قلبی بیکار می‌شود و همچنین یک مادر تنها و درگیر تشریفات اداری در سیستم تامین اجتماعی کشور انگلیس است.

در سایر بخش‌ها فیلم «زیر سایه» ساخته بابک انوری کارگردان ایرانی‌-انگلیسی که امسال نماینده سینمای انگلستان در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار است، جایزه «داگلاس هیکاکس» ویژه بهترین فیلم‌های اول کارگردانان و  بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد و «آوین منشادی» بازیگر 9 ساله این فیلم نیز به عنوان برنده جایزه بهترین نقش مکمل زن جوایز فیلم مستقل بریتانیا معرفی شد.

فیلم «مهتاب» ساخته «بری جنکینز» که شب گذشته جایزه بهترین فیلم از جوایز انجمن منتقدین لس‌آنجلس را کسب کرد نیز در جوایز فیلم مستقل بریتانیا موفق به کسب جایزه بهترین فیلم مستقل بین‌المللی شد و جایزه بهترین مستند مستقل نیز به «یادداشت‌هایی بر کوری» ساخته «جیمز اسپینی» و «پیتر میدلتون» رسید.

سال گذشته فیلم «اکس مشینا» ساخته «الکس گارلند» موفق به کسب سه جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردانی از جوایز فیلم مستقل بریتانیا شد.

کد خبر 354540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha