همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت مترو تهران اعلام کرد: ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) در صورت تحقق منابع مالی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تهران سما، هابيل درويشی با تشریح وضعیت خط مترو تهران -پرند گفت: فاز دوم پروژه اين خط حد فاصل شهر آفتاب تا فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی است که طی ماههای آینده کارهای ساختمانی ، مسیر و ابنیه آن به اتمام خواهد رسید و با تکمیل تامین و نصب تجهیزات اواخر امسال به بهره برداری و مسافرگیری خواهد رسید. 

وی با اشاره به اینکه ایستگاه فرودگاه امام خمینی از زیباترین ایستگاهها ی مترو خواهد بود گفت : ایستگاه شماره دو فرودگاه پیش بینی شده که همزمان با توسعه فرودگاه و ساخت شهر فرودگاهی امام خمینی احداث و به بهره برداری خواهد رسید .

مدير عامل متروي تهران با تاکید بر اینکه 5 ایستگاه در این خط در نظر گرفته شده است،گفت: این خط شامل ایستگاه شهرآفتاب ، ایستگاه واوان (هنوز آماده بهره برداري نیست و در سال 96 مسافرگیری خواهد کرد) ، ایستگاه شماره یک و دو فرودگاه حضرت امام خمینی و نهایتا ایستگاه شهر پرند است وکلا حدود 50 کیلومتر طول دارد.

درويش با اشاره به اینکه سرفاصله زمانی قطارها در این خط در آینده حدود 6 دقیقه در اوچ پیک طراحی شده است ،گفت : این خط قادر خواهد بود 13020 نفر در ساعت و در هر جهت جابجا کند. وي تاكيد كرد:سرعت قطارها در این خط در حدود 120 کیلومتر بر ساعت خواهد بود که با ورود ناوگان مخصوص فرودگاه این سرعت محقق خواهد شد .

به گفته درويش مترو فرودگاه امام خمینی در صورت تامین بودجه و اعتبارات لازم، فاز سوم این طرح نیز که از فرودگاه امام خمینی تا شهر پرند است در سال آینده قابل بهره برداری خواهد بود.

کد خبر 354507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha