همشهری آنلاین: مرسدس بنز،(Mercedes-Benz) یک شرکت خودروسازی آلمانی است

Mercedes-Benz

اين شركت در زمینه طراحی و ساخت انواع خودرو، کامیون، اتوبوس و موتورهای درون‌سوز، همچنین ارائه خدمات مالی (لیزینگ و بیمه اتومبیل) و نیز تعمیر خودرو فعالیت می‌كند. شعار این شرکت «یا بهترین یا هیچ» است.

کمپانی دایملر - بنز، با نام رسمی مرسدس بنز در سال ۱۹۲۶ پایه‌‌گذاری شد. این کمپانی نتیجه تلفیق دو شرکت خودرو‌سازی که خود از اولین شرکت‌های خودرو‌سازی بنزینی در جهان به حساب می‌آیند یعنی شرکت دایملر - موتورن - گیزلشافت یا به اختصار دی ام جی و شرکت بنزاند سی است. شرکت اول در سال ۱۸۹۰ توسط گاتلیب دایملر و ویلهم میباخ پایه‌ریزی شد. محل این شرکت واقع شده در ناحیه کن استات شهر اشتوتگارت آلمان  بود. این شرکت نخستین کالاسکه با پیشران درون سوز را اختراع نمود که تاریخ‌نویسان کمپانی مرسدس بنز از آن به عنوان کالاسکه بدون اسب یاد می‌کنند. اندکی بعد شرکت دی ام جی نخستین اتومبیل چهار چرخ را با پیشران چهارضرب را تولید کردند و توانستند اولین خودروی خود را یک سال بعد وارد عرصه فروش کنند. این شرکت تا سال ۱۹۰۰ یعنی اندکی بعد از درگذشت دایملر به کار خود پایان داد.

شرکت دوم یا بنزاند سی در سال ۱۸۷۱ توسط کارل بنز در شهر منهیم پایه‌گذاری شد. کارل بنز موفق شد در سال ۱۸۸۵ اولین اتومبیل خود را با پیشران درون‌سوز تولید کند و توانست آن را در سال ۱۸۸۶ به عنوان یك اتومبیل سه چرخ به ثبت برساند که نام آن موتور واگن بنز بود. بنز اولین خودروی خود را در سال ۱۸۸۸ به فروش رساند.

در سال ۱۹۰۰ دایملر در گذشت، میباخ شرکت دی ام جی را ترک کرد و با امیل جلینک قرارداد بست که شرکت جدیدی تحت عنوان مرسدس(نام دختر جلینک) تاسیس شد. با شروع جنگ جهانی اول و بروز مشکلات اقتصادی فراوان در سال ۱۹۲۴ شرکت مرسدس و بنز اند سی یك قرارداد مشترک‌المنافع را نوشتند و در سال ۱۹۲۶ دو شرکت با هم ادغام شدند و شرکت دایملر بنز را پایه‌گذاری کردند و اتومبیل و کامیون‌های خود را به برند مرسدس - بنز وارد عرصه فروش کردند. در تاریخچه شرکت، نام ابتدایی دو شرکت ادغام شده برای احترام به دایملر کمپانی دایملر - بنز نام گرفت که بعدها مرسدس بنز عامیت بیشتری گرفت و نام شرکت تغییر کرد.

در سال ۱۹۹۸ شرکت مرسدس بنز شرکت خودروسازی کرایسلر آمریکا را خریداری کرد و شرکت دایملر آگ تاسیس شد که امروزه شرکت مرسدس بنز یکی از زیر مجموعه‌های شرکت دایملر آگ بشمار می‌آید و همراه با شرکت‌های آئودی و بی ام دبلیو سه شرکت خودروساز آلمانی هستند که تولید‌کننده خودروهای لوکس می‌باشند.

ضمینه فعالیت شرکت مرسدس بنز در تولید خودرو، کامیون، اتوبوس، تولید موتورهای درون‌سوز برای ماشین آلات نظامی و همچنین لیزینگ، بیمه و تعمیرات خودرو است.

عواملی که باعث شده است تا شرکت مرسدس هر ساله جز پرفروش‌ترین برندهای جهان باشد تمرکز آن بر روی بازاریابی بر حسب نیاز جامعه است که باعث افزایش فروش روزافزون این شرکت شده است. شرکت پیام معروف خود را (یا بهترین یا هیچ) بر همین منوال پیش می‌برد. مرسدس سعی میکند با افزایش از سطع نیازمندهای گروه‌های سنی مختلف، خودروهایی با اشکال متنوع را روانه بازار کند. برای مثال سعی میکند برای گروه سنی جوان خوردروهایی دیجیتالی‌تر و در طرح‌های خشن تولید کند و برای مسن‌ترها از سبک‌های ساده و کلاسیک‌تر استفاده کند.

استراتژی آنها بر سبک زندگی استوار است و بر جنبه لذت‌بخشی دوستانه و پرانرژی بودن و البته با هدف حفظ محیط زیست متمرکز است. امروزه با توجه به مشکلات زیست محیطی ایجاد شده ناشی از سوختهای فسیلی شرکت اقدام به تولید خودروهای تماما الکترونیکی کرده است که این قضیه خود مشتریان خاص خود را به همراه داشته و بخش درآمدزایی مجزایی برای کمپانی ایجاد کرده است.

کمپانی مرسدس بنز همچنین تمرکزخاصی بر روی مشتریان ثروتمند و مرفه جامعه داشته و اقداماتی از قبیل تولید خودروهای درون شهری با عنوان اسمارت و خودروهای لوکس و تشریفاتی و البته گران‌قیمت با برند می باخ انجام داده است.

  • مفهوم آرم برند بنز

ستاره سه پر برند نشان‌دهنده تسلط بر آسمان، زمین و دریا است که نمايانگر این است که می‌توانند برای هر قسمت محصولی تولید کنند و آن جا را به تسخیر خود درآورند. در ابتدا آرم برند تنها شامل ستاره بود که بر روی خودروهای دایملر دیده میشد اما نشان فعلی آن که حلقه‌ای ستاره‌ای را دربر می‌گیرد در سال ۱۹۳۷ طراحی شد.

کد خبر 351138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha