همشهری آنلاین: معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه یک سوم تولیدات علمی کشور در دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت می‌گیرد، دانشگاه‌ها باید بتوانند بر یک نقاطی متمرکز شوند و آن نقاط کلیدی و مرزهای دانش را کشف کنند و رشته‌های بین‌رشته‌ای متناسب با آن را توسعه دهند.

به گزارش مهر، دکتر باقر لاریجانی در جمع خبرنگاران از تدابیری خبر داد كه بر اساس آن برای اگر تخلفي در پایان‌نامه‌های دانشجویی صورت گيرد امكان برخورد با آنها وجود داشته باشد.

معاون وزير بهداشت افزود: یکی از دلایلی که ممکن است در ايران در پایان‌نامه‌ها کارهای عمیق کمتر صورت بگیرد، این است که زیرساخت‌های آموزشی به خوبی توسعه نیافته است و باید متناسب با نیازهای کشور آن را توسعه دهیم.

وی با تاكيد بر ضرورت ارتقاي زیرساخت‌های دانشگاه‌ها به‌ویژه در دوره‌هاي تحصیلات تکمیلی، افزود: طی سال گذشته دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه آموزش حرکت وسیعی را شروع کردند. امیدواريم برنامه تحول و نوآوری در آموزش پزشکی پس از گذشت زمانی نه چندان زیاد بتواند چهره دانشگاه‌ها را تغییر دهد.

لاریجانی از ارائه گزارش اجرای آمایش سرزمین سلامت در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی در آينده‌اي نزديك خبر داد و يادآور شد: اولین جایی که آمایش آموزش عالي در آن تصویب شد، حوزه علوم پزشکی است و در یک بازه زمانی چند ماهه تاثیرات بسیار زیادی در گسترش هدفمند و مأموريت‌گراي دانشگاه‌ها گذاشته است.

کد خبر 350824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha