همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ایران پس از ورود به فرودگاه مسکو گفت: متاسفانه گروهی از کشورها همواره بدنبال جنگ و راه حل نظامی در سوریه بوده اند، در حالیکه راه حل این بحران سیاسی و همچنین مبارزه با گروه‌های تکفیری است.

zarif

ايرنا نوشت: سفر یک روزه محمدجواد ظریف به مسکو در چارچوب تداوم رایزنی های سه کشور در باره اوضاع منطقه، راهکارهای مبارزه با تروریسم در سوریه، افزایش همگرایی ها در این عرصه و همچنین گسترش روابط دوجانبه برنامه ریزی شده است.

هیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران به ریاست ظریف ساعت 9 و 30 دقیقه بامداد امروز وارد فرودگاه ونوکوو در مسکو شد و از سوی تنی چند از مقام های روسی و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران درروسیه مورد استقبال قرار گرفت.

وزیر امورخارجه ایران در بدو ورود به فرودگاه ونوکووا به خبرنگاران گفت: ما همواره بر ضرورت برقراری آتش بس همه جانبه، کمک رسانی انسان دوستانه گسترده و پیدا کردن راه حل سیاسی برای موضوع سوریه تاکید کرده ایم.

ظریف تاکید کرد: کشورهایی که خواهان صلح و برخورد با گروههای تکفیری در سوریه هستند، باید با هماهنگی بیشتر برای گسترش روش های صلح آمیز با هدف پایان دادن به مخاصمه تلاش کنند و رایزنی های امروز مسکو نیز در چارچوب همین رویکرد انجام می شود.

کد خبر 350792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha