همشهری آنلاین: ترسناک‌ترین و صعب‌الحبورترین مسیر مدرسه جهان قرار است به زودی کمتر از گذشته ترسناک شود زیرا با نصب نردبان‌های فولادی رفت و آمد به مدرسه‌ای که پایین یک کوه مرتفع بنا شده برای کودکان آسانتر خواهد شد.

 

براساس گزارش CNN، در كوهستان‌هاي جنوب غرب استان سيچوآن چين گروهي از كودكان براي اينكه بتوانند خود را به موقع به مدرسه‌شان برسانند بايد از صخره‌اي 800 متري پايين بيايند.

كودكان تا پيش از اين براي رفتن به مدرسه و پايين آمدن از اين صخره كه محل ساخت خانه‌ها و روستاي آنها است، از نردباني طنابي استفاده مي‌كردند اما اكنون با ساخت نردبان و پلكاني فلزي سفر دو ساعته آنها از روستايي كه بالاي صخره 800 متري است به مدرسه كه در پايين اين صخره واقع شده، ساده‌تر خواهد شد.

تصاوير اين كودكان كه برخي از آنها تنها 6 سال دارند، درحال پايين آمدن از كوه براي رفتن به مدرسه اولين بار اوايل سال 2016 منتشر شد. نردبان فلزي در حال نصب از 1500 تكه لوله فلزي ساخته شده‌است و تا پايان ماه نوامبر مراحل نصب آن به پايان مي‌رسد. روستا ساخت اين نردبان 150 هزار دلاري را از ماه آگوست آغاز كرده‌است.

استفاده از اين نردبان كه ساختاري مقاوم و مستحكم دارد، سفر روستاييان به بيرون از روستا را ايمن‌تر مي‌سازد. روستاييان اين روستاي 400 نفره ناچاراند هرهفته براي خريد مايحتاج و فروش محصولاتشان روستا را ترك كرده و به پايين كوه بيايند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰