همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت علوم گفت: دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، تهران، خواجه نصیرالدین طوسی، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان و تبریز درحال برگزاری دوره های بین المللی در کشور هستند.

به گزارش مهر، مجتبی شریعتی نیاسر در اين باره گفت: برگزاری دوره های مشترک بین المللی در برخی دانشگاه های کشور راه اندازی شده است که این روند باید تبدیل به الگو شود تا دیگر دانشجویان نیز بتوانند در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی افزود: وزارت علوم تمایل دارد تا دانشگاه‌های سطح یک بتوانند برای رشته‌های دارای مجوز اقدام به برگزاری دوره‌های مشترک کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: برای برگزاری دوره‌های مشترک دانشگاه ها باید بستر حضور اساتید بین المللی را نیز فراهم کنند.

شریعتی نیاسر گفت: همچنین دانشگاه‌ها باید زمینه‌ای را فراهم کنند تا دانشجویان مربوط به کشورهای هدف بتوانند در این دوره‌ها تحصیل کنند.

وی عنوان کرد: درحال حاضر دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، تهران، خواجه نصیرالدین طوسی، شهید بهشتی، اصفهان و تبریز به برگزاری دوره های مشترک ورود پیدا کرده اند که دیگر دانشگاه های کشور می توانند برای فعالیت در این حوزه از این دانشگاه ها الگو برداری کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: باوجود اینکه برگزاری دوره های مشترک بین المللی در دانشگاه های کشور شروع شده اما شیب برگزاری این دوره ها کند است و باید بستر قانونی را فراهم کنیم تا این نوع دوره ها توسعه یابد.

کد خبر 350550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha