مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

جلسه مشترک مجمع نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با شهردار و معاونان وی عصر دیروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در اين نشست رئيس مجمع نمايندگان تهران از اصلاح نگاه به نقش مديريت شهري در پيگيري مشكلات گفت. شهردار تهران نيز نقش مجمع نمايندگان در توجه به تهران را بي‌بديل دانست.

در ابتداي اين نشست محمدرضا عارف، رئيس مجمع نمايندگان تهران ضمن تقدير و تشكر براي حضور شهردار تهران به آگاهي نمايندگان از مشكلات تهران اشاره كرد و افزود: در بسياري از زمينه‌ها برخلاف تصور عمومي مشكلات تهران كمتر از استان‌هاي ديگر نيست، حتي در برخي بخش‌ها مشكلات تهران بيشتر از ساير استان‌ها بوده و حل يك مشكل در تهران به‌طور طبيعي اثر مثبتي ‌در حل مشكل مشابه در استان‌هاي ديگر دارد.

اين نماينده مردم در مجلس خاطرنشان كرد: مي‌توان با اصلاح نگاه به شهر و نقشي كه مديريت شهري مي‌تواند در پيگيري مشكلات شهري داشته باشد، مسائل را مورد حل و فصل قرار دا‌د، البته آسيب‌هاي اجتماعي هم‌اكنون در بسياري از بخش‌ها چالش‌هاي جدي و بحران براي كشور به‌وجود آورده است.

رئيس مجمع نمايندگان استان تهران با تأكيد بر حل مشكل ترافيك در تهران افزود: از سوي ديگر بايد به برخي پروژه‌هاي خاص و ويژه نيز توجه اساسي داشت، بنابراين بايد با تعامل و همكاري و پذيرفتن مسئوليت‌هاي مشترك نتايج قابل‌قبولي را در حل مشكلات كسب كرد؛ ضمن اينكه مي‌توان درصورت نياز به تصويب قوانين جديد اين موضوع را در مجلس پيگيري كرد. در ادامه اين جلسه شهردار تهران هم ضمن تقدير و تشكر از رئيس مجمع نمايندگان استان تهران براي برگزاري اين جلسه، گفت: اين جلسه فرصتي است براي همه ما كه بتوانيم از اين نشست‌ها و تداوم آنها خدمت‌رساني بيشتر و بهتري را به مردم انجام دهيم.

محمدباقر قاليباف افزود: واقعيت اين است كه بنده به‌عنوان يك خدمتگزار نقش مجمع نمايندگان تهران را برجسته در حل مشكلات شهر تهران مي‌دانم، به هرحال تجربه از مجلس‌هاي ششم، هفتم، هشتم، نهم و در نخستين جلسه از مجلس دهم داشتم و مي‌گويم كه در ادوار گذشته تجربيات بسياري كسب شده مبني براينكه مجمع نمايندگان تهران يك كاركرد اصلي براي موضوعات شهري داشته و نقش اين مجمع كمتر از نقش مجلس درحل مشكلات تهران نيست.

وي تأكيد كرد: واقعيت اين است كه نمايندگان درحالي‌كه به موضوعات ملي نگاه دارند به موضوعات حوزه انتخابيه هم نگاه كمتري ندارند، بنابراين هم اكنون اين حركت از مجالس گذشته با قدرت و با شيب به نسبت تندتري پيگيري مي‌شود.

قاليباف با اشاره به اينكه شهرهاي كوچك و دوردست‌تر نتوانستند هم‌پايه كلانشهرها پيشرفت كنند، گفت: بايد به مردم در كل كشور توجه شود، اما اين موضوع به آن معني نيست كه به برخي استان‌ها و شهرستان‌ها توجه نشود؛ به‌طور مثال در برخي شاخص‌ها مانند آموزش و پرورش، تهران تا حدود 8 سال پيش نسبت به شاخص‌‌هاي ايلام در جايگاه پايين‌تري قرار داشت، بنابراين نگاه نمايندگان بيشتر محلي است و آثار اين موضوع در برنامه ششم ديده شده است.

وي افزود: دربحث ارزش افزوده بخشي از عوارض شهرداري‌ها به ماليات تبديل شد، بنابراين عوارض و ماليات بايد صرف توسعه همان شهر و استان شود، نه اينكه اين عوارض و ماليات صرف مواردي در استان‌هاي ديگر شود و اين كار خيلي منطقي و درست نيست. بايد گفت كه نقش مجمع نمايندگان در توجه به تهران بي‌بديل است. شهردار تهران تصريح كرد: امور و مسائل مربوط به تهران گسترده است و به تعداد وزارتخانه‌هاي دولت در شهرداري تهران موضوعاتي وجود دارد كه براي حل آنها نيازمند جلسات مختلف و متعدد هستيم.

کد خبر 350500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha