همشهری آنلاین: اصغر فرهادی شامگاه ۲ آبان‌ماه (یکشنبه شب) جایزه یک عمر دستاورد هنری را از پنجاه و سومین دوره جشنواره فیلم آنتالیا دریافت کرد.

به گزارش مهر به نقل از یاهو نیوز، در این مراسم یشیم اوستااوغلو کارگردان کهنه کار ترکیه نیز به عنوان برنده بزرگ این جشنواره معرفی شد.

در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم آنتالیا اوستااوغلو انتخاب اصلی گروه داوران بین‌الملی بود و اصغرفرهادی نیز با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری مورد تقدیر قرار گرفت. این جایزه را وزیر آموزش و پرورش ترکیه در مراسم اختتامیه این فستیوال به اصغر فرهادی اهدا کرد.

فرهادی در این جشنواره، یک مستر کلاس یک روزه نیز برگزار کرد و فیلم «فروشنده» در این جشنواره نمایش داده شد.

جایزه گلدن اورنج یا پرتقال طلایی این جشنواره برای فیلم «دوچرخه آبی» به اومیت کورکن رسید که در بخش رقابت داخلی به عنوان برنده انتخاب شد.

این جشنواره به یاد افرادی که در جریان کودتای شکست خورده ترکیه که در ماه جولای شکل گرفت جان باختند، ادای دین کرد و از قربانیان جنگ در کشور همسایه سوریه نیز تجلیل شد. بازیگر ترک نیز که به عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره انتخاب شد جایزه خود را به جان‌باختگان سوری اهدا کرد و تاکید کرد که: ما همیشه به آینده امیدواریم.

ریاست هیأت داوران بخش رقابت بین‌المللی این جشنواره امسال بر عهده هیو هادسون کارگردان بریتانیایی سازنده «ارابه‌های آتش» بود و سمی کاپلان اوغلو کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس اهل ترکیه که جایزه خرس طلای برلین را برای فیلم «عسل» در سال ۲۰۱۰ کسب کرد، ریاست هیأت داوران بخش رقابت ملی را بر عهده داشت.

جشنواره فیلم آنتالیا، از شانزدهم تا بیست و سوم اکتبر (۲۵مهرماه تا ۲ آبان‌ماه) در آنتالیا برگزار شد.

کد خبر 350455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha