فهرست نامزدهای حاضر در ۴ بخش دهمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک اعلام شد که نام ۲ فیلم و فیلمساز ایرانی در میان آنها به چشم می‌خورد.

فیلم

به گزارش همشهري، فيلم سينمايي «نفس» به كارگرداني نرگس آبيار كه اكران عمومي آن به‌زودي در ايران آغاز مي‌شود، در بخش بهترين فيلم‌هاي داستاني جوانان نامزد دريافت جايزه شده است. سومين فيلم بلند آبيار پس از موفقيت در جشنواره‌هاي ملي و جهاني فجر براي كسب جايزه اسكرين آسيا پاسيفيك بايد با 2فيلم از هند، نماينده افغانستان و فيلمي از كره‌جنوبي رقابت كند. مريلا زارعي پيش‌تر با «شيار143» برنده جايزه بهترين بازيگر زن از اين رويداد شده بود.

مستند تحسين‌شده «روياهاي دم صبح» به كارگرداني مهرداد اسكويي هم يكي از 5 نامزد حاضر در بخش بهترين مستند بلند است. اين فيلم به تازگي جايزه بهترين مستند را از شصتمين دوره جشنواره فيلم لندن برده و در چند رويداد مهم ديگر در سطح جهان درخشيده و برنده جايزه شده است. مستندهايي از روسيه، كامبوج، استراليا و تايوان رقيبان روياهاي دم صبح در دهمين دوره جوايز اسكرين آسياپاسيفيك هستند.

در بخش بهترين انيميشن بلند سينمايي هم نام و نشان فيلم‌هاي ايراني نيست و روسيه با 2نماينده در اين بخش حضور دارد. انيميشن‌هايي از كره‌جنوبي و فيليپين هم 2نامزد ديگر هستند و نكته جالب در اين ميان، درخشش نخستين پويانمايي بلند داستاني تاريخ امارات متحده عربي است؛ «بلال» البته با همكاري ايالات متحده آمريكا توليد شده و بهار امسال توانست در روز انيميشن جشنواره كن جايزه الهام‌بخش‌ترين پروژه را از آن خود كند.

ديميتري داويدف براي «آتش‌بازي» از روسيه، حسين حسن براي «باد سياه» از عراق، تامرالسعيد براي «آخرين روزهاي شهر» از مصر، وانگ ژوبو براي «چاقو در آب زلال» از چين و مصطفي كارا براي «سرماي قلندر» از تركيه هم نامزدهاي جايزه تنوع فرهنگي هستند. جوايز اسكرين آسيا پاسيفيك كه حدود يك دهه پيش در استراليا بنيان نهاده شده، در همين مدت كوتاه تا سطح رويدادي معتبر در 2قاره آسيا و اقيانوسيه ارتقا يافته است. فهرست نامزدهاي بخش‌هاي اصلي به‌زودي اعلام و مراسم اهداي جوايز 24 نوامبر (4 آذرماه) در بريزبين استراليا برگزار مي‌شود.

کد خبر 349704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha