همشهری آنلاین: هواپیمای ایرباس A380 اولین پرواز تجاری خود را پنج‌شنبه 25 اکتبر (3 آبان) از مقصد سنگاپور به سیدنی انجام داد.

به گزارش فرانس‌پرس این هواپیمای غول‌پیکر که گنجایش 850 مسافر دارد در اولین پرواز خود 455 مسافر را از سنگاپور به سیدنی رساند. [تصاویر دیدنی از درون و بیرون ایرباس A380]

مسافران اولین پرواز A380 بلیت خود را از طریق یک حراجی آنلاین در سراسر دنیا تهیه کرده بودند به طوری که در میان مسافران یک انگلیسی قرار داشت که تجربه حضور در اولین پرواز بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان برای او 100 هزار دلار هزینه در بر داشت.

The Singapore Airlines A380 lands at Sydney International Airport, Oct 25.

ایر باس A380 که سنگاپور ایرلاین اولین خریدار آن به شمار می‌رود می‌تواند 835 مسافر با جا به جا کند اما خطوط هوایی سنگاپور هواپیماهایش را با گنجایش 471 صندلی سفارش داده است. دلیل این امر آن است که خطوط هوایی سنگاپور با این کار تعداد مسافران پروازش را کاهش داده است تا بتواند امکانات بیشتری در اختیار آنان قرار دهد و فضای دلنشین‌تری را برای آنان مهیا کند.

Singapore Airlines A380

تحویل این هواپیما‌ها به سنگاپور ایرلاین با تاخیر چند ماهه همراه بود این که تاخیر چند میلیارد دلار ضرر متوجه سنگاپور ایرلانز کرد.[تاخیر در تحویل غول ایرباس ] اما بالاخره ایرباس اولین فروند از هواپیماهای جدید خود را 11 اکتبر به سنگاپور فرستاد [بیشتر]

کد خبر 34914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز