همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران گفت : هم اکنون پنج هزار و ۸۲۲ پروژه مدرسه‌سازی در قالب ۳۶ هزار کلاس درس و با زیربنای چهار ملیون مترمربع به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایرنا، علی‌اصغر فانی به مناسبت آغاز سال تحصیلی 1396-1395 مدارس و دانشگاه‌های کشور افزود: همچنین 152 هزار و 777 کلاس درس مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد شده است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، در سال تحصیلی جاری بیش از 13.5 میلیون دانش‌آموز در دوره‌های مختلف تحصیل خواهند کرد و 134 میلیون جلد کتاب درسی در حال توزیع میان دانش‌آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از تالیف 140 عنوان کتاب برای پایه 10 تحصیلی خبر داد و گفت: رویکرد اقتصاد مقاومتی در دروس این پایه لحاظ شده است.

فانی اظهار کرد: دروس انسان و محیط زیست، سواد رسانه‌ای، کارآفرینی، انسان و سلامت که از خلاء های نظام آموزشی است، به برنامه آموزشس سال دوم متوسطه (پایه دهم) اضافه شده و هر یک از این دروس 2 ساعت در هفته تدریس می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: برای حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم، در سال تحصیلی جاری، سه هزار راهبر آموزشی بر آموزش و پرورش این مناطق نظارت خواهند کرد و توسعه خوابگاه‌های دانش‌آموزی، سرویس رفت و آمد، مراقبت‌های بهداشتی و توزیع کتاب از برنامه‌های دیگر آموزش و پرورش در مناطق محروم است.

کد خبر 347184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha