چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

هجدهمین جشن سینمای ایران در شرایطی شامگاه دوشنبه در فضای باز میدان مشق تهران برگزار شد که ترکیب جوایز و برگزیدگان آن بیش از هر چیز یادآور مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بود.

 جشن سینما برای« ابد و یک روز

به گزارش همشهري، «ابد و يك روز» سعيد روستايي كه بهمن‌ماه گذشته 9سيمرغ بلورين برده بود، در جشن سينما 7جايزه برد و البته رقابت براي تنديس بهترين فيلم را مثل جشنواره فجر به «ايستاده در غبار» محمدحسين مهدويان واگذار كرد. «باديگارد» ابراهيم حاتمي‌كيا، «اژدها وارد مي‌شود» ماني حقيقي، «كوچه بي‌نام» هاتف عليمرداني، «جامه‌دران» حميدرضا قطبي و «خشم و هياهو» هومن سيدي ديگر فيلم‌هاي برنده جشن امسال بودند.

مراسمي كه با 45دقيقه تاخير آغاز شده بود، با سخنان كمال تبريزي، دبير جشن ادامه يافت و پس از آن از هادي محمدي و حامد جعفري كارگردان و تهيه‌كننده انيميشن «شاهزاده روم» تقدير شد. شايد بامزه‌ترين انتخاب‌هاي داوران در بخش بازيگران زن و مرد بود كه جايزه‌ها ميان 2فيلم تقسيم شد؛ ابد و يك روز با پيمان معادي و نويد محمدزاده جوايز بخش مردان را برد و 2جايزه بهترين بازيگران اصلي و مكمل زن به باران كوثري و فرشته صدرعرفايي براي كوچه بي‌نام رسيد.

در بخش فيلمبرداري و طراحي صحنه به‌ترتيب هومن بهمنش و اميرحسين قدسي با اژدها وارد مي‌شود جايزه بردند و بهرام دهقاني براي تدوين ابد و يك روز برنده شد. جايزه صدابرداري هم به همين فيلم رسيد. 2جايزه باديگارد سهم كارن همايونفر براي موسيقي متن و هادي اسلامي براي جلوه‌هاي بصري بود و غزاله معتمدي براي ابد و يك روز بهترين طراح لباس شد. ايستاده در غبار در بخش‌هاي چهره‌پردازي و جلوه‌هاي ويژه ميداني و خشم و هياهو براي صداگذاري جايزه بردند.

ناهيد طباطبايي و قطبي براي فيلمنامه اقتباسي جامه‌دران جايزه اين بخش را به‌دست آوردند و حبيب والي‌نژاد جايزه بهترين فيلم ايستاده در غبار را به جاويدالاثر حاج احمد متوسليان تقديم كرد. روستايي هم براي كارگرداني و فيلمنامه ابد و يك روز با 2تنديس به خانه رفت.

کد خبر 346342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha