همشهری آنلاین: دبیر فدراسیون هاکی از دورخیز این رشته در دو بخش آقایان و بانوان برای شرکت در دو رویداد بین‌المللی و قاره‌ای خبر داده است.

Bokharaea

حمیدرضا بخارایی در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: اردوی تیم ملی بانوان برای شرکت در مسابقات جام ملت‌های آسیا از مدت‌ها پیش آغاز شده که میزبانی آن با چین تایپه است. تیم ملی بانوان که در آخرین دوره پنجم آسیا شده است، این بار شرایط بهتری نسبت به گذشته دارد.

تیم ملی آقایان هم به تورنمنت معتبر کرواسی دعوت شده که به زودی تمرینات خود را شروع خواهد کرد.

وی در اين خصوص كه وضعیت ایران در بخش سالنی به مراتب بهتر از هاکی روی چمن است گفت: درست است هاکی ایران در بخش سالنی قدرت اول آسیا و یکی از مدعیان بزرگ در جهان محسوب می‌شود، اما در هاکی روی چمن با وجود حضور قدرت‌های جهانی این رشته در آسیا مثل هند، پاکستان و مالزی، تیم ایران موفق به کسب سهمیه بازی‌های آسیایی اینچئون شد که متاسفانه با حضورش مخالفت شد. طبیعی است که بازیکنان با از دست دادن انگیزه، بیشتر به سمت هاکی سالنی گرایش پیدا کنند. ولی با وجود همه ناملایمات و کمبودهای سخت‌افزاری، با توجه بیشتر به این بخش می‌توان به کسب موفقیت امیدوار بود.

حمیدرضا بخارایی با مطلوب توصیف کردن هاکی سالنی گفت: شرایط هاکی سالنی ایران در آسیا نیازی به تعریف ندارد و تیم ایران در آخرین دوره مسابقات جام جهانی با کسب مقام چهارم باعث افزایش سهمیه آسیا از یک تیم به 4 تیم شد.

دبیر فدراسیون هاکی در مورد استان‌های فعال در هاکی با تاکید بر درگیر بودن 31 استان با این ورزش از استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، همدان، مرکزی، سمنان، آذربایجان شرقی و غربی، کرمانشاه و لرستان به عنوان مناطق مستعد در این رشته یاد کرد.


وی در خصوص زمین چمن هاکی اختصاصی با اشاره به 6 زمین موجود، از زمین چمن همدان به نیکی یاد کرد و اظهار داشت: این زمین استاندارد با سیستم آبپاش زیرسازی شده، حتی قابلیت برگزاری مسابقات قاره‌ای و بین‌المللی را نیز دارد.

بخارایی در باره شناساندن این رشته در میان جوانان و نوجوانان هم گفت: حضور 12 ساله بهرام شفیع به عنوان یک برند بزرگ رسانه‌ای همراه با موفقیت‌ها و قهرمانی تیم ملی سالنی در آسیا و برگزاری منظم لیگ و جشنواره‌های تابستانی و تبلیغ این ورزش در مدارس از جمله برنامه‌هایی بوده که به خوبی اجرا شده و همچنان ادامه دارد. در همین ماه جشنواره زیر 14 و 12 سال با حضور 13 استان در دو منطقه تبریز و اراک یرگزار می‌شود و همه ساله به هنگام شروع سال تحصیلی زنگ هاکی در مدارس به صدا درمی‌آید.

دبیر فدراسیون هاکی در خاتمه در پاسخ به این سئوال که اسپانسرینگ و اسپانسرشیب‌ها در برنامه‌های این فدراسیون نقش دارند، گفت: متاسفانه برداشت غلط تمامی حامیان مالی در رشته‌های ورزشی این است که باید حتما مسابقات هاکی از سوی شبکه 3 و شبکه خبر پوشش داده شود، در حالی که هدف آنها نباید فقط به این موضوع ختم شود.

کد خبر 344847

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha