همشهری آنلاین: منابع آگاه در نینوا اعلام کردند، دولت عراق بر در پیش گرفتن استراتژی جدیدی در نبرد آزادسازی موصل حساب باز کرده که با نبردهای دیگر فرق می‌کند. از جمله طرح‌های جدید در این نبرد تشویق کردن ساکنان موصل برای انتقاضه علیه داعش و عدم ترک این شهر است.

طرح دولت عراق برای آزادسازی موصل | خیزش مردم علیه داعش و عدم ترک شهر

به گزارش ایسنا، یک منبع که در استانداری موصل کار می‌کند در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی گفت: دولت عراق از برخی از میانجی‌گران با چند گروه مسلح در داخل شهر موصل تماس گرفته تا خود را سازماندهی کنند. دولت درصدد مجهز کردن این گروه‌ها به سلاح است تا حملاتی را علیه داعش و مقرهای این گروه در موصل ترتیب دهند و این چیزی است که در حال حاضر هر از گاهی رخ می‌دهد تا ترس و وحشت در میان اعضای داعش ایجاد شود که این امر همزمان با حملات هوایی و زمینی نیروهای عراقی که روز به روز به این شهر نزدیک‌تر می‌شوند، صورت می‌گیرد.

وی افزود که دولت از ساکنان موصل که تعدادشان از یک میلیون نفر بیشتر است خواسته تا از این شهر در غرب و در هنگام درگیری‌ها مهاجرت نکنند و در خانه‌هایشان بمانند تا باعث نشوند که نیروهای نظامی و مسئولان مدنی به بحران مهاجران مشغول شوند و دولت را از نبرد بازدارند.

در همین حال عدنان الجبوری، افسر بازنشسته از موصل در مصاحبه با القدس العربی گفت که توانایی‌های نظامی مختلفی در شهر موصل و اطراف آن وجود دارد اینکه متشکل از هزاران نظامی است که در ارتش سابق خدمت کرده‌اند و بسیاری از آنها تمایل دارند که با داعش بجنگند و از این گروه به دلیل جنایت‌هایش در حق مردم موصل انتقام بگیرند و آن چیزی که آن نظامیان به آن نیاز دارند یکپارچه سازی فرماندهی میدانی به حمایت دولتی و ترسیم طرح تحرکات مردمی است.

در همین حال فالح الفیاض، رئیس هیئت بسیج مردمی عراق گفت: علاوه بر داوطلبان متشکل از ساکنان موصل، نیروهای عراقی مشترک فقط وارد موصل خواهند شد و امکانی برای حمایت از این نیروها با نیروهای بسیج مردمی وجود دارد.

فیاض در تجمع حامیان بسیج مردمی گفت: ما بسیج موصل را آماده کرده‌ایم که متشکل از ۱۵ هزار نظامی و نیروی داوطلب موصل است تا در نبرد موصل شرکت کنند و همچنین نیروهای مشترکی از ارتش، پلیس و نیروهای دیگر برای این نبرد آماده هستند.

کد خبر 344782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha