مجموع نظرات: ۰
جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

مجوز برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب از سوی سازمان توسعه و تجارت صادر شد.

اين خبر را سيدمحمد سيدي، مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي شهرآفتاب در بازديد از مؤسسه همشهري اعلام كرد. به گفته وي، اخذ اين مجوز گامي بزرگ براي استفاده از توان و ظرفيت بالاي نمايشگاهي مجموعه شهرآفتاب و حركت رو به رشد اقتصادي در كشور است. سيدي با تأكيد بر اينكه نمايشگاه‌ها در علم اقتصاد نقش منحصربه‌فرد و جايگاهي ويژه دارند، يادآور شد: متأسفانه اين نقش اثرگذار و اثربخش كه بسياري از اقتصادهاي فعال دنيا آن را تأييد مي‌كنند،

در كشور ما هنوز موقعيت خوبي ندارد. مجموعه نمايشگاهي شهرآفتاب ارديبهشت امسال ميزبان بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب بود و تجربه موفق برگزاري اين جشنواره عظيم و مردمي در عمل نشان داد كه شهرآفتاب ظرفيتي بين‌المللي براي برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي و عمومي دارد.‌

مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي شهرآفتاب در ادامه، مجموعه شهرآفتاب را سخت‌افزاري دانست كه با همت شهرداري تهران به انجام رسيده و حالا بايد با بهره‌برداري، مجهز به نرم‌افزاري قوي شود و اين نرم‌افزار بتواند تأثيرات مثبت خود را در اقتصاد كشور به ظهور برساند. سيدي در ادامه تأكيد كرد: مجوز از سوي سازمان توسعه تجارت به‌دليل رعايت استانداردهاي بين‌المللي در حوزه نمايشگاهي براي شهر آفتاب صادر شده است. هم‌اكنون نيز به‌دنبال اخذ مجوزهاي بين‌المللي هستيم كه در آينده نزديك اين مجوزهاي خارجي‌ دريافت مي‌شوند.

به گفته وي، فعاليت شهرآفتاب موجب مي‌شود تا جنوب تهران شاهد تغييرات عمده اقتصادي باشد؛ چه آنكه طبق مطالعات صورت گرفته 19درصد درآمدهاي ناشي از برگزاري نمايشگاه‌ها مربوط به‌خود مجموعه است و 81درصد بقيه درآمدها به‌دليل ارائه خدمات و امكاناتي چون حمل‌ونقل، اقامت و هتلينگ، خرده‌فروشي و قراردادهاي منعقد شده به نفع اهالي مناطق همجوار نمايشگاه‌ها و حتي شهرهاي ديگر مي‌شود. سيدي همچنين با اشاره به نقش مديريت واحد در اداره مجموعه نمايشگاهي شهرآفتاب اظهار داشت:

مكمل‌ها نقش مهمي در كيفيت مجموعه‌هاي نمايشگاهي دارند و چندين موضوع هستند؛ اول اينكه نمايشگاه بايد در حدي باشد كه بتواند مكمل‌ها را پوشش دهد؛ يعني نمايشگاهي باشد كه بتواند هتل مجموعه خود را در روزهاي قابل‌قبولي از سال به سطح اشغال برساند و پذيراي مهمانان باشد كه در شهرآفتاب نيز اين شرايط حاصل خواهد شد.

همچنين اگر مديريت واحد در مجموعه شهرآفتاب رخ داده و وظيفه توسعه و بهره‌برداري يكي باشند مي‌توان كارهاي بزرگ‌تري را انجام داد. مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي شهرآفتاب حمايت‌هاي مسئولان و مردم را لازمه پيشرفت و پياده‌سازي استراتژي‌هاي نمايشگاهي دانست و تأكيد كرد: يكي از انگيزه‌هاي شهرداري تهران همگن‌سازي اقتصاد شهر تهران است و اين امر نيز با فعاليت شهرآفتاب روي خواهد داد.

کد خبر 344438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha