یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

شانزدهمین جشن حافظ شامگاه دومین روز از دومین‌ماه دومین فصل سال پس از حدود یک ساعت تأخیر آغاز شد و پس از ۵ ساعت، ۲ بامداد یکشنبه سوم مرداد با اهدای نشان زنده‌یاد عباس کیارستمی به شهرام مکری و تقدیر از چهره‌هایی چون علی نصیریان، مهران مدیری و جمشید هاشم‌پور به پایان رسید.

داریوش ارجمند بر دستان علی نصیریان بوسه زد.

به گزارش همشهري، نخستين و تنها جشن خصوصي سينما و تلويزيون ايران كه قرار بود دوره شانزدهم آن 28تير در مركز همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شود، با چند روز تأخير و جابه‌جايي محل برگزاري، دوم مرداد در تالار وحدت به سرانجام رسيد. اجراي مراسم را آزاده صمدي بر عهده داشت كه با بيش از يك ساعت تأخير روي صحنه آمد و پس از خوشامدگويي مجري، حجت اشرف‌زاده 2قطعه به نشانه آغاز رسمي برنامه اجرا كرد.

در بخش اول، مسعود كيميايي روي صحنه آمد و نشان عباس كيارستمي را به مكري اهدا كرد؛ فيلمساز جواني كه در كار خود نوآوري و خلاقيت به خرج داده است. كيميايي در سخناني ياد مشهورترين درگذشتگان روزهاي اخير يعني كيارستمي و جمشيد ارجمند را گرامي داشت. در ادامه تنديس حافظ برترين چهره تلويزيوني با حضور جمشيد گرگين و سروش صحت به مديري، مجري و همه‌كاره «دورهمي» اهدا شد كه به‌دليل تب و لرز شديد قادر به ايستادن و حرف زدن نبود.

علي نصيريان براي ايفاي نقش بزرگ‌آقا در سريال محبوب «شهرزاد» بهترين بازيگر مرد درام تلويزيوني شد و ايرج راد و داريوش ارجمند جايزه اين بازيگر پيشكسوت را اهدا كردند. نكته جالب در اين بخش، بوسه‌اي بود كه ارجمند بر دستان نصيريان زد. همانطور كه پيش‌تر هم اعلام شده بود، هاشم‌پور تنديس ويژه اين دوره جشن حافظ را دريافت كرد. سعيد راد و فرامرز قريبيان در اين بخش روي صحنه آمدند و تنديس را هم ارشا اقدسي از آسمان آورد!

پس از اداي احترام هاشم‌پور به فيلمسازاني چون ساموئل خاچيكيان، بهمن فرمان‌آرا، كيانوش عياري، داوود ميرباقري، علي حاتمي، رسول ملاقلي‌پور، واروژ كريم‌مسيحي و...، مهتاب كرامتي و پريناز ايزديار به‌ترتيب براي بازي در «عصر يخبندان» و «ابد و يك روز» جايزه بهترين بازيگر زن سينما را از آنا نعمتي و همايون ارشادي گرفتند. جايزه بهترين بازيگر زن درام به ستاره اسكندري براي بازي در سريال «دندون‌طلا» رسيد.

در بخش بهترين بازيگر مرد هم مثل بخش بهترين بازيگر زن، 2برگزيده معرفي شدند؛ فرهاد اصلاني براي «كوچه بي‌نام» و «دوران عاشقي» و نويد محمدزاده براي «ابد و يك روز». حسن فتحي براي شهرزاد بهترين كارگردان تلويزيوني لقب گرفت و عليرضا رئيسيان با دوران عاشقي تنديس حافظ بهترين كارگردان سينما را برد. سعيد روستايي هم براي ابد و يك روز جايزه بهترين فيلمنامه‌نويس را از دستان يدالله صمدي و سيروس الوند گرفت.

سهم سريال پربيننده «كيميا» از جشن حافظ يك تنديس براي بهترين فيلمنامه بود كه به مسعود بهبهاني‌نيا رسيد و در بخش بهترين موسيقي متن، كريستف رضاعي براي «در دنياي تو ساعت چند است؟» برگزيده شد. در اين مراسم جايزه ويژه هيأت داوران با حضور دانيال حكيمي و رضا عطاران به سامان مقدم براي «نهنگ عنبر» تعلق گرفت و فريدون جيراني و بهروز افخمي جايزه بهترين مستند را به لقمان خالدي و آرش لاهوتي براي «فصل هرس» و «راننده و روباه» اهدا كردند.

ابد و يك روز كه پرتكرارترين نام جشن امسال بود، يك جايزه در بخش بهترين دستاورد هنري هم گرفت كه سهم بهرام دهقاني بود. در بخش بهترين مجموعه تلويزيوني، شهرزاد جايزه برد و در بخش بهترين بازيگر مرد كمدي تنديس حافظ به احمد مهرانفر براي بازي در «پايتخت4» رسيد. در بخش بهترين بازيگر زن كمدي تلويزيون نسرين نصرتي بازيگر پايتخت جايزه خود را از مرجانه گلچين و اليكا عبدالرزاقي گرفت. تنديس حافظ بهترين ترانه به سالار عقيلي براي «معماي شاه» اهدا شد و ابد و يك روز به تهيه‌كنندگي سعيد ملكان بهترين فيلم سينمايي شد.

کد خبر 341052

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha