یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ITC، بزرگ‌ترین شرکت سیگارسازی هند روز دوشنبه ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) اعلام کرد که تولید محصولاتش را از سر می‌گذرد و از مقررات جدید دولت فدرال درباره چاپ کردن هشدارهای بزرگ‌تر روی بسته‌های سیگار پیروی می‌کند.

یه گزارش رویترز این شرکت در ۴ مه کارخانه‌هایش را تا هنگام اعلام رأی دادگاه درباره شکایتش بر ضد این مقررات مشخص شود، تعطیل کرده بود. بر اساس این مقررات جدید میزان هشدارهای بهداشتی چاپ‌شده روی سطح پاکت‌های سیگار در هند باید از ۲۰ درصد به ۸۵ درصد افزایش یابد.

اما دیوان عالی هند درخواست شرکت‌های دخانیات برای تعویق به اجرا درآوردن این مقررات را که در اول ماه آوریل اعلام شده بود، رد کرد و قضات خطاب به وکلای صنعت دخانیات اعلام کردند: «شما در برابر جامعه مسئولیت دارید و صنعت دخانیات از همین امروز نباید هیچ قانونی را نقض کند.»

سخنگوی شرکت ITC اعلام کرد: «کارخانه‌های سیگارسازی ITC به‌طور تدریج تولید سیگار را با تصاویر هشداردهنده بهداشتی که ۸۵ درصد سطح سیگار را در برمی‌گیرد، به‌طور تدریجی از سر خواهند گرفت.»

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که سیگار کشیدن سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در هند می‌گیرد و بیماری‌های مرتبط با دخانیات هرسال ۱۶ میلیارد دلار هزینه را برای این کشور ایجاد می‌کنند.

کد خبر 333389

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha