همشهری آنلاین: ۱۰۳ نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی که در جلسه علنی دوشنبه-۲۰ اردیبهشت- مجلس قرائت شد، از رییس جمهوری خواستند برای توقف اجرای برجام ضرب الاجل تعیین کند.

مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا ، در این تذكر كه محمد دهقان عضو هیات رییسه آن را قرائت كرد، ابراهیم كارخانه نماینده همدان و 102 نمایند دیگر از رییس جمهوری خواستارتعیین ضرب الاجل شدند.

هدف از این ضرب الاجل « تجدید نظر در اقدامات داوطلبانه ، از سرگیری كلیه فعالیت‌ها در چارچوب ان پی تی و براساس قانون اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام در صورت عدم استرداد دارایی‌های سرقت شده ایران و ادامه شیطنت‌ها و بد عهدی‌ها و كارشكنی‌ها و عدم پایبندی آمریكا در عدم رفع تحریم‌ها و ایجاد فضای مسموم در اجرای برجام» عنوان شده است.

برنامه جامع اقدام مشترك یا برجام از روز 27 دی ماه 94 اجرایی شد. با این حال ،به دلیل نارضایتی ایران از روند اجرای تعهدات طرف مقابل، كارگروهی در كمیسیون مشترك ایران و 1+5 تشكیل شده است تا به موضوع لغو تحریم‌ها رسیدگی كند.

لازم به ذكر است كه سید عباس عراقچی رییس ستاد پیگیری اجرای برجام دوشنبه-20 ارديبهشت- به خبرنگاران گفت كه مسئولیت این كارگروه با وزیر اقتصاد و جلسات آن در حال برگزاری است.

مجلس شورای اسلامی دارای 290 نماینده است اما در نشست علنی امروز حدود 200 نفر حضور داشتند.

کد خبر 333315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha