از آخرین روزهای سال گذشته، کارآگاهان پلیس تهران با قتل‌هایی روبه‌رو شدند که آنها را در برابر معماهایی جنایی قرار داد؛ معماهایی که هر چند برخی از آنها با دستگیری عاملان جنایت فاش شدند اما برخی دیگر هنوز بی‌نتیجه باقی مانده و تلاش کارآگاهان برای حل آنها ادامه دارد اما این جنایات چطور اتفاق افتادند؟

  • قتل خاموش يك زن

عقربه‌ها، ساعت يك و 30دقيقه بامداد پنجشنبه 27 اسفند پارسال را نشان مي‌داد كه مأموران كلانتري148 انقلاب با قاضي احمدبيگي بازپرس جنايي تهران تماس گرفتند و خبر از يك جنايت در يك شركت خدماتي دادند. تيم تحقيق پس از حضور در محل جنايت با جسد خونين زني 49ساله مواجه شد كه به گفته تيم پزشكي حدود 36ساعت از مرگ وي مي‌گذشت.

به گفته دختر قرباني مادر او به تازگي در شركت خدماتي كه برادرش راه‌اندازي كرده بود مشغول به‌كار شده و مديريت آنجا را به‌عهده گرفته بود. فرزندان او وقتي ديده بودند خبري از مادرشان نيست راهي شركت شده اما هرچه در زده بودند كسي جوابشان را نداده بود. به همين دليل موضوع را به پليس اطلاع دادند و پس از حضور مأموران كلانتري، در را شكستند و وارد آنجا شدند و درنهايت جسد مادرشان را ديدند. با توجه به تحقيقات ميداني و بررسي‌هاي صورت گرفته فرضيه جنايت با انگيزه سرقت قوت يافته و تحقيقات براي كشف راز جنايت آغاز شده است.

  • آشتي‌كنان مرگبار

هنوز چند ساعتي از قتل مرموز مدير شركت خدماتي نگذشته بود كه صبح 27 اسفند‌ماه قاضي احمدبيگي در جريان قتل ديگري در خيابان قزوين قرار گرفت. اين بار قرباني زن 40ساله‌اي بود كه با سيم برقي كه دور گردنش پيچيده شده و ضربات چاقويي كه به بدنش وارد شده بود، به قتل رسيده بود. پسر20ساله اين زن به مأموران گفت: مدتي بود كه پدر و مادرم با هم اختلاف داشتند و مدام دعوا مي‌كردند.

اين درگيري ادامه داشت تا اينكه پدرم از خانه قهر كرد و رفت. اما من از آنجايي كه مي‌خواستم شب عيد همه خانواده دور هم باشيم از پدرم خواستم كه به خانه بيايد تا با مادرم آشتي‌كند. پدرم هم قبول كرد و ساعت يك بامداد به خانه آمد. من براي آنكه آنها راحت‌تر با هم صحبت كنند خانه را ترك كردم و به خانه خواهرم رفتم. اما صبح زود پدرم با من تماس گرفت و گفت كه مادرم را به قتل رسانده است. وقتي خودم را به خانه رساندم، با جسد مادرم روبه‌رو شدم. كارآگاهان در تحقيقات خود دست نوشته‌اي از پدر خانواده پيدا كردند كه وي درآن به قتل همسرش اعتراف كرده و پس از آن فراري شده بود. تجسس‌ها براي دستگيري عامل اين جنايت ادامه دارد.

  • مرگ سارق

صبح پنجشنبه 27 اسفند مأموران گشت كلانتري چيتگر در جاده قديم كرج به سمت تهران و زير پل ايران‌خودرو به خودروي پرايدي كه پارك شده بود مشكوك شدند. آنها در بررسي خودرو با جسد جواني روبه‌رو شدند و موضوع را به قاضي احمدبيگي كشيك جنايي اطلاع دادند. در تحقيقات مشخص شد كه قرباني در تعقيب و گريز پليسي هدف گلوله مأموران پليس شهريار قرار گرفته است. تحقيقات نشان مي‌داد كه مقتول به همراه يك مرد و دختر جواني ساعت 2 بامداد خودرويي را در شهريار سرقت كرده بودند كه سر بزنگاه مأموران پليس رسيدند و آنها ناچار به فرار شدند.

در چنين شرايطي عمليات پليس براي دستگيري دزدان فراري آغاز شد و مأموران چندين‌بار به دزدان دستور ايست دادند اما آنها حاضر به تسليم نشدند و در نهايت به سوي آنها تيراندازي كردند. يكي از گلوله‌ها ابتدا به دختر جوان كه در صندلي عقب نشسته بود اصابت كرد و گلوله‌اي ديگر نيز پس از عبور از صندلي خودرو به پسر جوان كه در صندلي جلو نشسته بود برخورد كرد. عمليات تعقيب و گريز ادامه داشت تا اينكه در اين ماجرا ناگهان خودروي مأموران واژگون شد و سارقان موفق به فرار شدند.

آنطور كه تحقيقات نشان مي‌داد دختر مجروح مقابل كارخانه زامياد از خودرو پياده شده و نگهبانان كارخانه پس از تماس با مأموران وي را به بيمارستان فياض‌بخش انتقال داده بودند. سرنشين صندلي جلو نيز بر اثر اصابت گلوله جان باخته بود و راننده با رها كردن خودرو فرار كرده بود. تحقيقات براي دستگيري سارق فراري آغاز شده است.

  • رازگشايي مرگ يك زن

28 اسفند‌ماه بود كه تيم جنايي پليس آگاهي تهران با دستگيري پسري جوان راز مرگ يك زن را فاش كرد. ماجرا از اين قرار بود كه چند روز قبل‌تر در بزرگراه امام‌علي جسد زني 24ساله كشف شد كه كنار بزرگراه رها شده بود. از آنجا كه هيچ مدرك هويتي همراه وي نبود قاضي دستور انگشت نگاري از جسد را صادر كرد و مشخص شد كه زن جوان سابقه دار بوده است. به اين ترتيب خانواده او شناسايي شد و مأموران دريافتند كه قرباني آخرين بار با مردي به نام مهدي در ارتباط بوده است.

اين مرد دستگير شد و گفت: من از مدت‌ها قبل با زن جوان آشنا بودم. او روز حادثه براي مصرف هروئين به خانه من آمد و پس از آن حالش بد شد. خيلي ترسيده بودم و نمي‌دانستم بايد چه كنم. با دوستم تماس گرفتم و او گفت به وي كمي آبليمو تزريق كن تا حالش خوب شود. من هم چند سي‌سي به او آبليمو تزريق كردم و سپس از خانه خارج شدم، اما وقتي بازگشتم متوجه شدم او جان باخته است و از ترسم جسدش را در حاشيه بزرگراه امام علي رها كرده و فرار كردم.

  • دستگيري قاتل فراري

نخستين قاتلي كه امسال از سوي كارآگاهان پليس آگاهي تهران دستگير شد، مردي بود كه با انگيزه سرقت، راننده مسافركشي را به قتل رسانده بود. اين مرد كه مهدي نام دارد صبح دومين روز فروردين در مخفيگاهش در حسن‌آباد قم دستگير شد و اعتراف كرد كه روز حادثه به‌عنوان مسافر سوار خودروي روآ مقتول شده و در بين راه با كلت كمري راننده را تهديد كرده كه همه اموالش را در اختيار او قرار دهد اما وقتي با مقاومت او روبه‌رو شده از ترس دستگير شدن به طرفش شليك كرده و وي را به قتل رسانده است. تحقيقات پليس براي مشخص شدن ديگر جرايم احتمالي مرد جنايتكار ادامه دارد.

  • نخستين قتل سال

نخستين قتل سال95 در پايتخت را جمعه، ششم فروردين‌ماه مرد 30ساله‌اي در يكي از مناطق جنوب شرق پايتخت رقم زد. قاتل مردي بود كه به خاطر سوءظن همسرش را به قتل رسانده بود. با دستگيري مرد همسركش معلوم شد كه اين زوج در دوران عقد به‌سر مي‌بردند و قرار بود به‌زودي جشن عروسي خود را برگزار كنند.

نوعروس جوان حتي جهيزيه خود را خريده بود و درحالي‌كه براي جشن لحظه شماري مي‌كرد قرباني جنايت شده بود. مرد جوان كه در محل جنايت دستگير شده بود گفت: از مدتي قبل با همسرم دچار اختلاف شدم. يك سالي بود كه فكر مي‌كردم تماس‌هاي مرموزي دارد، همه اينها در حد يك شك و سوء ظن بود و روز حادثه هم باز اين افكار مسموم به ذهنم حمله كرد. همين موضوع آغاز درگيري ما بود تا جايي كه به جان هم افتاديم و آنقدر عصبي بودم كه با چاقو به سمتش حمله‌ور شدم و او را به قتل رساندم.
اين مرد در حالي چنين ادعايي را مطرح كرد كه به گفته دوستان و آشنايان آنها، نوعروس زن بسيار خوش‌رفتار و محجوبي بود و همه از او به نيكي ياد مي‌كردند اما همسر وي مدتي مي‌شد كه دچار بيماري بدبيني شده بود. تحقيقات از عامل جنايت ادامه دارد.

  • درگيري مرگبار

پس از نخستين قتل سال كه به‌خاطر اختلافات خانوادگي رخ داد، دومين جنايت سال در يك درگيري خياباني در جنوب تهران رخ داد. ساعت8 شب يازدهم فروردين ماه، مسئولان بيمارستاني در پايتخت با مأموران كلانتري116 مولوي تماس گرفتند و خبر از مرگ مرموز پسري 30ساله دادند. تيم جنايي پس از اين تماس راهي بيمارستان شدند و دريافتند كه پسر جوان ساعتي قبل‌تر به‌دليل ضربات چاقويي كه به بدنش وارد شده به بيمارستان انتقال يافته اما بر اثر شدت جراحات جان باخته است.

در تحقيقات مشخص شد كه قرباني به همراه برادر و دوستش قصد مسافرت به يكي از شهرهاي شمالي كشور را داشته است كه قاتل به همراه فرد ديگري در خيابان مولوي درحالي‌كه سوار بر موتور بوده جلوي او پيچيده و با هم درگير شده‌اند. هنوز علت درگيري مشخص نبود اما شاهدان مي‌گفتند كه قاتل با چاقو ضرباتي به مقتول زد و فراري شد. با دستور قاضي تحقيقات براي دستگيري متهم به قتل و همدستانش ادامه دارد تا معماي اين درگيري مرگبار فاش شود.

کد خبر 329099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha