جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

پنجمین دوره جایزه کتاب سال سینمایی شامگاه پنجشنبه در موزه سینما برگزیدگان خود را شناخت و محمد شهبا برای یک عمر ترجمه سینمایی جایزه ویژه دریافت کرد.

سینما

به گزارش همشهري، در بخش ناشر برگزيده لوح و تنديس هدهد به لطف‌الله ساغرواني مدير انتشارات هرمس اهدا شد و در بخش ترجمه، لوح و تنديس هدهد به شهبا براي ترجمه كتاب «تاريخ اجتماعي سينماي ايران» نوشته حميد نفيسي انتشارات مينوي خرد رسيد. ضمن اينكه اين مترجم فعال يك جايزه ويژه هم گرفت.

در بخش ترجمه 2ديپلم افتخار به احمد الستي و محمد همتي براي كتاب «هنر دقت» نوشته مايكل اوپيتس از بنگاه ترجمه و نشر كتاب پارسه اهدا شد و در بخش بهترين تاليف، ديپلم افتخار به احمد ضابطي جهرمي مولف «شكل‌شناسي و گونه‌شناسي فيلم مستند» منتشرشده در مركز گسترش سينماي مستند و تجربي رسيد. محمد گذرآبادي نويسنده كتاب «فرهنگ فيلمنامه» منتشرشده در بنياد سينمايي فارابي هم لوح و تنديس هدهد بخش بهترين تاليف را از آن خود كرد.

پنجمين دوره مراسم اهداي جايزه كتاب سال سينمايي به دبيري اكبري نبوي برگزار شد و چهره‌هاي سينمايي و ادبي از جمله محمود اربابي، بهروز افخمي، حجت‌الله ايوبي، حميد دهقانپور، محمدجواد فريدزاده، مهران كاشاني و فرزاد موتمن داوري آثار را در تمام بخش‌ها بر عهده داشتند.

کد خبر 326356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha