شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

سارق خشن وقتی همراه همدستش سوار خودروی طعمه‌اش شد نمی‌دانست که راننده، همسایه اوست.

متهم

همان لحظه بود كه نقشه سرقت تبديل به آدم‌ربايي شد و در نهايت سارقان پس از ربودن راننده پرايد دست و پايش را بستند و او را در كانال آب رها كردند.ساعت 16سوم بهمن‌ماه نگهبان كارخانه‌اي حوالي قرچك متوجه مردي شد كه با دست و پا و چشمان بسته داخل كانال آب افتاده بود و براي نجات خود تقلا مي‌كرد. مرد نگهبان به كمك او رفت و اين مرد را نجات داد.

همزمان ماجرا را به پليس خبر داد و به اين ترتيب ماموران با پرونده سرقت و آدم‌ربايي روبه‌رو شدند. مرد نجات يافته به ماموران گفت: گاهي با خودروي پرايدم مسافركشي مي‌كنم. حدود ساعت 11صبح امروز(سوم بهمن ماه) در حوالي ترمينال جنوب 2مرد جوان به‌عنوان مسافر سوار ماشينم شدند و از من خواستند تا به‌صورت دربست آنها را به جنت آباد ببرم.

هنوز مسافت زيادي طي نكرده بوديم كه يكي از آنها چاقويي روي پهلويم گذاشت و تهديد كرد كه كنار اتوبان توقف كنم. ديگري نيز با شوكر و گاز اشك‌آور تهديدم كرد. درچنين شرايطي مجبور به توقف شدم. آنها كنار جاده مرا پياده كردند و دست و پايم را با طناب و چشمان و دهانم را با پارچه بستند و در صندلي عقب گذاشتند. در بين راه متوجه شدم كه نام يكي از آنها وحيد است و اطلاعات كاملي از خانواده‌ام دارد. اما من با اينكه چهره هردويشان را ديدم اما آنها را نمي‌شناختم.

وي ادامه داد: آنها در بين راه با چند نفر تماس گرفتند و از حرف‌هايشان متوجه شدم كه مي‌خواهند مرا در باغي رها كنند. مدام مي‌گفتند كه شخصي را دزديده‌اند و حالا روي دستشان مانده است و نمي‌دانند با او چه كنند. بالاخره بعد از 5ساعت گشتن در خيابان‌ها، داخل كانال آبي رهايم كردند و با ماشينم گريختند. داخل داشبورد 900هزار تومان پول، يك سكه بهار آزادي، يك دسته چك به همراه سند خانه‌ام بود كه آنها به سرقت بردند.

با شكايت اين مرد تحقيقات براي دستگيري دزدان آدم‌ربا شروع شد. اما اين پايان ماجرانبود چرا كه فرداي آن روز شاكي دوباره به اداره پليس رفت و گفت آدم ربايان با او تماس گرفته و گفته‌اند اگر خودرو و مداركت را مي‌خواهي بايد 3ميليون تومان پول به حسابي واريز كني. آنها حتي شاكي را تهديد كرده بودند كه در غيراين‌صورت با ماشينش مواد جابه جا كرده و برايش دردسر درست مي‌كنند. حتي خانواده او راهم تهديد به قتل كرده بودند.

  • ردپاي مرد آشنا

تيمي از مأموران اداره يازدهم پليس آگاهي تهران با دستور قاضي محسن مدير روستا، بازپرس شعبه ششم دادسراي جنايي تهران مأمور رسيدگي به اين پرونده شدند. درحالي‌كه تحقيقات براي شناسايي سارقان آدم‌ربا شروع شده بود شاكي بار ديگر به اداره پليس رفت و اين بارسرنخي از سارقان داد. او گفت: آنچه برايم اتفاق افتاده بود را براي اهالي محله‌مان تعريف كردم و هنگامي كه مشخصات و نام يكي از سارقان را براي آنها مي‌گفتم يكي از آنها گفت كه او كسي جز پسر همسايه‌مان نيست كه به تازگي به اين محل آمده است.

همين كافي بود تا كارآگاهان با راهنمايي شاكي، وحيد پسر همسايه را كه يكي از سارقان آدم‌ربا بود، دستگير كنند. اين پسر جوان چاره‌اي جز اقرار نديد و در بازجويي‌ها گفت كه نقشه سرقت را با همدستي دوستش به نام كريم اجرا كرده است. به اين ترتيب كريم هم دستگير شد و هردو متهم صبح ديروز به شعبه ششم دادسراي امور جنايي تهران منتقل شدند.

در اين ميان وحيد طراح نقشه سرقت گفت: مدتي بود كه بيكاري به من فشار آورده بود براي همين تصميم گرفتم با همدستي دوستم كه با او در پاتوق معتادان شيشه‌اي در شوش آشنا شده بودم دست به سرقت بزنم. قصدمان اين بود كه فقط خودرو و اموال راننده را سرقت كنيم اما از بخت بد ما طعمه مان مرد همسايه از آب درآمد.

من هم مجبور شدم چشم‌هايش را ببندم تا مرا نشناسد. آشنايي ما باعث شد كه نقشه سرقت تبديل به آدم‌ربايي شود و در نهايت او را در كانال آب رها كرديم و ماشينش را دزديديم.كريم دومين متهم پرونده نيز به قاضي گفت كه فقط قصدشان سرقت بوده نه گروگانگيري.
به گزارش همشهري براي 2متهم به اتهام سرقت مقرون به آزار، ايراد ضرب و جرح عمدي، باجگيري و آدم ربايي قرار قانوني صادر شد و تحقيقات تكميلي در اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 324971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha