شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیته ملی المپیک در نامه‌ای به رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به سخنان مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال عربستان اعتراض کرد.

کیومرث هاشمی

به گزارش ایگاه اطلاع رسانی کمیته ملی المپیک، «کیومرث هاشمی» در این نامه خطاب به «شیخ سلمان بن ابراهیم» نوشت: از طریق فدراسیون فوتبال ایران مطلع شدم که فدراسیون فوتبال عربستان سعودی با حمایت برخی دستگاه‌های ورزشی آن کشور تلاش دارد تا مراجع فوتبال قاره آسیا را متقاعد کند که جمهوری اسلامی ایران به دلیل ناامن بودن قابلیت و شایستگی لازم برای میزبانی مسابقات فوتبال باشگاه‌های آسیا را ندارد.

وی افزود: این اتهام بی اساس را که با ادعاهای غیرمنطقی و با هدف آسیب زدن و خدشه دار کردن چهره مقبول ایران و ورزش این کشور همراه است، حرکتی سیاسی می‌دانیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در این نامه نوشت: در حالی این جریان شکل می‌گیرد که جمهوری اسلامی ایران به روایت مراجع قابل اتکا، امن و آرام‌ترین کشور منطقه آشوب زده خاورمیانه است.

هاشمی نوشت: امروزه همگان شاهد هستند که هیأت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری از نقاط مختلف جهان از ایران بازدید می‌کنند و دفاتر سیاسی و سفارت‌های کشورهای دنیا همچنان با آرامش کامل و بدون هیچ مانع و مشکلی به فعالیت خود در کشور ادامه می‌دهند.

به گفته عضو هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک، در ورزش نیز رشته‌های متنوع ورزشی در حال میزبانی تورنمنت‌های مختلف و حتی مسابقات رسمی مراجع جهانی و قاره‌ای خود در تهران و سایر نقاط ایران هستند و این اتهام در حالی رخ می‌دهند که جمهوری اسلامی ایران روند پیشرفت و ثبات را در میان کشورهای منطقه با سرعت بسیاری طی می‌کند.

هاشمی در این نامه به میزبانی ایران در اجلاس هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا که در اردیبهشت ماه امسال با حضور عالی ترین مقام های ورزش قاره کهن از 45 کشور عضو شورای المپیک آسیا برگزار شد، اشاره کرد و نوشت: کیفیت برگزاری این اجلاس مورد تائید و تاکید «شیخ احمد آل فهد آل صباح» رئیس شورای المپیک آسیا و سایر مراجع قاره ای بوده است.
وی ادامه داد: از سویی دیگر ادعاها و اقدام های مسئولین ورزش عربستان سعودی در مغایرت کامل با روح المپیک است.
رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: هر گونه دخالت سیاسی در امور ورزشی محکوم است. این دیدگاه امری غیرقابل پذیرش در بین خانواده جهانی المپیک است. این بدعت برای ورزش دنیا بویژه آسیا خطرناک است و در آینده توقعات سایر کشورها را به همراه دارد.
هاشمی افزود: بدون تردید کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه امتحان و آزمونی است که امیدواریم بدون جانبداری و با نگاه حرفه‌ای مطابق با روح حاکم بر ورزش در این آزمون موفق باشد.

وی نوشت:انتظار است در صورت ادامه یافتن این اتهام‌ها و اقدام‌ها، هرگونه تصمیم گیری در ارتباط با این مساله بدون بررسی موشکافانه و دقیق وضعیت منطقه و موقعیت جمهوری اسلامی ایران، فارغ از هرگونه ملاحظات سیاسی توجیه ناپذیر خواهد بود.

کد خبر 324963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha