مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: آش‍پزخانه یکی از مکان‌های شایع آتش‌سوزی است، اما می‌توان با انجام اقداماتی آن را به مکانی ایمن تبدیل کرد.

ّfire

این نکات را درباره پیشگیری از آتش‌سوزی در آشپزخانه به یاد داشته باشید.

- نظارت نکردن بر وسایل آش‍پزی یکی از علل اصلی آتش‌سوزی در آشپزخانه است. هرگز هنگام ترک کردن آشپرخانه اجاق گاز را روشن نگذارید.

- هرگز کودکان را در آشپزخانه تنها به حال خود رها نکنید.

- اجاق آشپزی را تمیز نگهدارید. چربی‌ها و گردوغبار را از روی اجاق پاک کنید. همچنین هواکش روی اجاق و گرد وغبار روی آن را به طور مرتب تمیز کنید.

- مواد مشتعل شونده را در نزدیکی محل‌های آَشپزی ذخیره نگه ندارید. حوله‌ها، دستمال‌ها و دستکش‌های حمل ظروف را از اجاق آشپزی دور نگهدارید.

- لباس‌های گشاد و شل‌وول ممکن است با تماس یافتن با شعله اجاق آتش بگیرند. هنگام آشپزی بهتر است لباس‌های کوتاه و تنگ بپوشید.

- اگر کودکان کم‌سن دارید باید ظروف آشپزی را باید روی شعله‌پخش‌کن بگذارید و دسته‌های آنها به طرفی قرار دهید که از دسترس کودکان دور باشد.

- وسایل برقی را نزدیک ظرف‌شویی قرار ندهید. وسایل برقی را به پریزهایی متصل کنید که دارای سیم اتصال زمین باشند. سیم‌های برق را از اجاق، توستر یا سایر سطوحی که داغ می‌شوند دور نگهدارید. هنگامی‌که از وسایل برقی استفاده نمی‌کنید، خاموششان کنید و سیمشان را از پریز بیرون بیاورید.

کد خبر 324646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha