عامل جنایت آتشین در کوره‌آجرپزی یک چاه‌کن افغانی بود که برای رسیدن به ۷۰ هزار تومان دست به قتل جوانی ایرانی زد.

بهمن سال گذشته به‌دنبال پيدا شدن جسد سوخته مرد جواني در يك كوره آجرپزي در منطقه شترك مشهد، تحقيقات پليس براي كشف راز جنايت شروع شد. جسد كاملا سوخته بود و هيچ سرنخي كه هويت مقتول را مشخص كند وجود نداشت. از طرفي كوره آجرپزي متروكه بود و كسي شاهد قتل مرد جوان نبود.

درحالي‌كه به دستور قاضي سيدجواد حسيني، بازپرس جنايي مشهد، تيمي از كارآگاهان مأمور كشف راز اين جنايت شده بودند، مرد ميانسالي حدود يك‌ماه پس از پيدا شدن جسد نزد پليس رفت و از ناپديد شدن پسر 30ساله‌اش به نام مجيد خبر داد. او مي‌گفت كه مجيد از اواخر دي‌ماه ناپديد شده و در اين مدت هر چه دنبالش گشته‌اند ردي از او پيدا نكرده‌اند. همسر مجيد نيز مدعي بود كه شوهرش بيكار و معتاد بود و گاهي وقت‌ها چند روزي ناپديد مي‌شد اما بعد دوباره به خانه برمي‌گشت. به همين دليل در هفته‌هاي اول از ناپديد شدن او تعجب نكرده بودند اما حالا و با گذشت بيشتر از يك‌ماه از ناپديد شدن او، نگرانش شده‌اند.

درحالي‌كه تحقيقات براي يافتن ردي از مجيد شروع شده بود، مأموران متوجه شدند كه گوشي موبايل وي براي مدتي در اختيار جواني افغاني به نام بهروز بوده است. دستور بازداشت اين مرد صادر شد اما تحقيقات نشان مي‌داد كه بهروز از مدتي قبل به جرم سرقت گوسفندان دستگير شده و در زندان شهرستان تربت حيدريه به سر مي‌برد. با هماهنگي قضايي او به اداره آگاهي مشهد منتقل شد و اعتراف كرد كه گوشي را ناپدري‌اش ناصر در اختيار وي قرار داده بود.

تحقيقات كارآگاهان حاكي از آن بود كه ناصر يك چاه‌كن افغاني است كه سال‌ها پيش وارد ايران شده بود. اين مرد دستگير شد و در بازجويي‌ها به قتل مجيد اعتراف كرد. وي گفت: اواخر دي ماه سال گذشته براي خريد مواد نزد فردي در منطقه شترك رفتم. آنجا بود كه مجيد را ديدم. او مي‌گفت كه پولي براي خريد مواد ندارد و از او خواستم كه با من همراه شود تا براي مصرف مواد به يكي از كوره‌هاي آجرپزي متروكه در آن حوالي برويم. سوار موتور او شدم و به راه افتاديم. هنگام مصرف فكري به ذهنم رسيد.

با خودم گفتم اگر موتور مجيد را سرقت كنم مي‌توانم آن را بفروشم و با پولش مواد بخرم. همان موقع با چوبي كه در آن نزديكي بود ضربه‌اي به سرش زدم. او روي زمين افتاد و لحظاتي بعد متوجه شدم كه نفس نمي‌كشد. براي اينكه سرنخ‌ها را از بين ببرم جسدش را آتش زدم و گوشي موبايلش را به همراه موتورش سرقت كردم. موتورش را به مبلغ 70هزار تومان فروختم و گوشي‌اش را هم به پسرخوانده‌ام دادم غافل از اينكه باعث دستگيري‌ام خواهد شد. با اعتراف مرد افغاني، راز جسد سوخته‌اي كه در منطقه شترك كشف شده بود برملا شد و قاضي حسيني دستور داد براي تكميل تحقيقات و تعيين هويت جسد سوخته، آزمايش دي‌ان‌اي از خانواده مجيد انجام شود و پرونده در اختيار اداره آگاهي قرار گرفت.

کد خبر 324053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha