همشهری آنلاین: طبق اعلام دولت، یارانه افراد فاقد کارت ملی از فردا (پنجشنبه ۱۵ بهمن‌ماه) قطع خواهد شد.

Yaraneh

ايرنا نوشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند هفته پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یارانه افراد بالای 18 سال فاقد کارت ملی از 15 بهمن‌ماه قطع می‌شود.

در اطلاعیه این وزارتخانه آمده بود: براساس قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها، همه هموطنان بیشتر از 18 سال سن که دارای شماره ملی بوده اما تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند، موظفند حداکثر تا پانزدهم بهمن‌ماه امسال اقدامات لازم برای دریافت کارت ملی را انجام دهند، در صورت عدم تعیین تکلیف وضعیت کارت ملی مربوطه، پرداخت یارانه این افراد از این تاریخ متوقف می‌شود.

«احمد میدری» معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دراین‌باره گفته بود: امسال آخرین مهلت تعیین تکلیف افراد فاقد کارت ملی است و هموطنانانی که نسبت به دریافت کارت ملی خود اقدام نکنند، یارانه بهمن آنان قطع می‌شود.

وی اظهارداشت: از دفاتر پستی و پیشخوان دولت خواسته شده برای تعیین تکلیف بیش از یک میلیون و 900 هزار شهروندی که تاکنون کارت ملی دریافت نکردند، با مردم همکاری کنند.

وی ادامه داد: با استناد به ماده چهار آیین‌نامه اجرایی و ماده هفت قانون هدفمندی یارانه‌ها، افراد بالای 18 سال که تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند، حداکثر تا 15 بهمن فرصت دارند برای دریافت کارت ملی خود اقدام کنند.

میدری گفت: حدود 300 هزار شهروند فاقد کارت ملی با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ثبت احوال، مشکل خود را برطرف کرده‌اند.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: تصمیمی درباره قطع یارانه‌ها از سوی دولت اتخاذ نشده است و میزان یارانه پرداختی به شهروندان نیز براساس آخرین تصمیم، 455 هزار ریال است.

به گفته معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، نزدیک به دو میلیون نفر از افراد جامعه کارت ملی نداشتند که حدود یک میلیون نفر از آنها برای دریافت کارت ملی ثبت نام کرده‌اند.

البته دولت بر اساس قانون بودجه سال 94 کل کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مأمور کرده بود امسال یارانه نقدی 6 میلیون از افراد پُردرآمد را حذف کند که براساس اعلام آمار رسمی، تاکنون یارانه بیش از سه میلیون نفر حذف شده و در صورت حذف سه میلیون نفر دیگر، این بند از قانون اجرایی می‌شود.

کد خبر 323892

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha