همشهری آنلاین: رییس‌جمهور گفت: امروز نیروهای مسلح ما مقتدر، مومن، شجاع و سرافراز هستند و دنیا دانسته است که اقتدار نیروهای مسلح ایران و اقتدار ایران همواره در خدمت صلح، امنیت ، برادری و پیشرفت ملت‌هاست و در جهت دفاع از عدالت و خداپرستی خواهد بود.

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح روز شنبه 31 شهریور طی سخنانی در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران هیچ گاه در طول تاریخ چشم طمع به منافع سرزمین و شخصیت سایر ملت‌ها نداشته است.

 تاریخ نیز نشان داده است که متجاوزان به خاک ملت ایران در برابر این اقدام خود جز پشیمانی سر افکندگی و شکست حاصلی را نداشته‌اند.

وی با بیان این‌که " علاقمندیم که منطقه ما و جهان پر از صلح و امنیت، برادری و دوستی باشد" ادامه داد: معتقدیم که ملت‌های منطقه خودشان قادرند که امنیت‌شان را برپا کنند. ملت‌های منطقه برای مدیریت خود نیازمند حضور بیگانگان نیستند. حضور بیگانگان در منطقه ریشه ناامنی‌ها، اختلاف‌ها و تهدید‌هاست و خروج آن‌ها از منطقه به نفع منطقه و خودشان است؛ چرا که این خروج باعث ایجاد صلح و امنیت پایدار می‌شود.

رییس جمهور تاکید کرد: اشغالگران بدانند که با متهم کردن دیگران مشکلی از آن‌ها دوا نمی‌شود. حل مشکل آن‌ها فقط و فقط در تغییر نگاه‌شان‌، شجاعت در اقرار شکست‌شان‌ و تصمیم درست جهت خروج از منطقه و احترام به حقوق ملت‌ها به خصوص ملت سرافراز و مظلوم عراق است.

احمدی‌نژاد در ابتدای سخنان خود نیز با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به تمام ملت ایران، رزمندگان دلاور و شجاع و نیروهای مسلح یادآور شد: هفته دفاع مقدس برای ملت ما و همه ملت‌های عدالت‌خواه و آزادی جوی جهان حاوی تجربیات ارزشمند و گران سنگی است.

 27 سال قبل در چنین روزی نیروهای اهریمنی با حمایت از یک دیکتاتور خودخواه و زیاده طلب و وادار کردن او با هدف مهار امواج فرهنگی انقلاب اسلامی به ایران حمله کردند و با لشگرهای مجهز به ملت ایران هجوم آوردند و بیش از 1000 کیلومتر از مرزهای زمینی هوایی و دریایی سرزمین مقدس ایران را مورد هجوم قرار دادند به امید این‌که ملت ایران را در ابتدای راه پر افتخاری که آغاز کرده‌ است متوقف کنند.

آن‌ها تصور می‌کردند که اگر تمام توان سیاسی اقتصادی و نظامی خود را بسیج کنند، خواهند توانست ملت ایران را از انقلاب خود و از حرکت عدالت‌طلبانه و دیکتاتور ستیزانه‌ای که آغاز کرده‌اند، پشیمان کنند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس دوران بسیار سنگینی برای ملت ایران بود؛ در این دوران خسارت‌های اقتصادی به ایران وارد شد و ما شاهد از دست دادن جمعی از بهترین‌های ملت ایران بودیم.

 این به عنوان یک غم همواره در دل ملت ایران باقی مانده است، اما در نقطه مقابل هفته دفاع مقدس یادآور پر افتخارترین و زیباترین روزها برای ملت ایران است؛ دورانی که ملت ایران توانست با رهبری آسمانی و الهی امام (ره) سخت‌ترین شرایط را به بهترین فرصت برای پیشرفت، ساختن و اعتلای خود تبدیل کند و از صحنه‌ای که دشمنان برای سقوط و حذف او از صحنه تصمیم گیری و تاثیر گذاری در عرصه جهانی در نظر گرفته بود، به نحوی افتخارآمیز و با اقتدار بیرون آید.

 ملت ایران تمام تهدیدها را به بهترین فرصت‌ها تبدیل کرد. کسانی که 27 سال قبل همراه با حضور نظامی، محاصره سیاسی ـ اقتصادی به ایران فشار می‌آوردند امروز ببینند که آن‌ها کجا هستند و ملت ایران کجاست.

وی ادامه داد: امروز ملت ایران هویت فرهنگی و قدرت تمدن‌سازی خود را از دوران دفاع مقدس بازیافته و خودباوری از دست رفته خود را مجددا به دست آورده است و در تمام صحنه‌ها با سرعت به سمت قله‌های اقتدار حرکت می‌کند. امروز بدخواهان ملت ایران ببینند که دانشمندان ایران‌زمین قله‌هایی از علم و فناوری را فتح می‌کنند و این پیشرفت‌ها را در خدمت صلح و پیشرفت ملت ایران قرار می‌دهند. ما در زمینه فرهنگی و نظامی به این پیشرفت‌ها دست پیدا کرده‌ایم.

کسانی که فکر می‌کردند با هجوم نظامی خواهند توانست ملت ایران را به زانو درآورند و قوای مسلح ایران را متلاشی کنند، ببینند که امروز این قوای مسلح، منسجم، کارآزموده، مومن، خودباور، مقتدر و مجهز به تجهیزات پیشرفته دفاعی در وسط میدان ایستاده است و از آرمان‌ها و استقلال انقلاب اسلامی قدرتمندانه دفاع می‌کند.

احمدی‌نژاد گفت: کسانی که در اوج جنگ تحمیلی و در نهایت مظلومیت ملت ایران حتی این ملت را از دستیابی به سیم خاردار محروم کردند، بیایند و ببینند که تمام تجهیزاتی که امروز به نمایش درمی‌آید ساخته دست توانمند و اندیشه بلند متخصصان، فناوران و صنعتگران خوب، مومن و شجاع وزارت دفاع و نیروهای مسلح است.

وی تاکید کرد: کسانی که امروز تصور می‌کنند با ابزارهای پوسیده و شکست خورده سیاسی، جنگ روانی و به قول خود تحریم اقتصادی، می‌توانند جلوی حرکت رو به رشد این ملت را بگیرند، اشتباه می‌کنند یک اشتباه مکرر. آن‌ها نگاه کنند که امروز پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در خدمت ملت ایران است.

رییس‌جمهور گفت: امروز ملت ایران یک ملت قدرتمند و تاثیرگذار فکری در مناسبات منطقه و بین‌المللی است. یک ملت شجاع مومن و آرمانی. ملتی متحد و پیرو ولایت. این ملت با اقتدار در وسط صحنه ایستاده است و از تمام هویت حقوق و آرمان‌های خود دفاع می‌کند. قوای نیروهای مسلح ایران نیز امروز مومن مقتدر و سرافراز هستند.

رییس‌جمهور خطاب به دشمنان ایران گفت: از اشتباهات گذشته خود درس بگیرید و اشتباهات‌تان را بار دیگر تکرار نکنید.

بعد از سخنان رییس جمهور مراسم رژه نیروهای مسلح در برابر رییس‌جمهور برگزار شد.
 

کد خبر 32049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز