همشهری آنلاین: حکومت محلی منطقه کردستان عراق در واکنش به دستگیری شهروند ایرانی از سوی آمریکایی‌ها، اعلام داشت که وی باید فورا آزاد شود.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، حکومت محلی منطقه کردستان عراق امروز(30 شهریور)، با غیر قانونی خواندن اقدام نظامیان آمریکایی در بازداشت یک تبعه ایرانی در سلیمانیه عراق، خواستار آزادی فوری وی شد.
سخنگوی دفتر ریاست منطقه کردستان عراق اعلام کرد : یک هیات اقتصادی و تجاری رسمی از جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت رسمی استاندار سلیمانیه با هدف بحث و تبادل نظر درباره مشکل سوخت و بررسی راه های مبادلات تجاری میان ایالت کردستان و جمهوری اسلامی ایران و بررسی مسئله دلایل گسترش بیماری وبا در کردستان عراق، به این منطقه آمد.

وی که در سخنانی که در سایت اینترنتی ریاست منطقه کردستان منتشر شد، افزود : واحدی از نیروهای کماندو وابسته به ارتش آمریکا، بامداد پنجشنبه، یکی از اعضای این هیات را در هتل  سلیمانیه پالاس شهر سلیمانیه بازداشت کرده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

دراین بیانیه تاکید شده است :ما اقدام نیروهای ائتلاف در دستگیری یکی از اعضای هیات ایرانی را غیر قانونی دانسته و خواهان آزادی وی در اسرع وقت هستیم، زیرا چنین رفتارها واقداماتی به نفع هیچ طرفی نیست.

ارتش آمریکا که برای توجیه بازداشت غیر قانونی اتباع ایرانی، اتهامات واهی وابستگی آنها به سپاه قدس را مطرح می کند؛ روز گذشته اعلام کرد که نظامیانش یک مرد متهم به مزدوری برای سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب ایران را در شهر سلیمانیه در شمال عراق بازداشت کردند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن این اقدام غیر قانونی اشغالگران آمریکایی، تاکید کرده است که فرد بازداشت شده، مسئول مبادلات تجاری از طریق مرزها در دفتر استانداری کرمانشاه در غرب ایران است.

کد خبر 32004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز