همشهری آنلاین: پیکر هنرمند فقید ولی‌الله مؤمنی پس از تشییع از مقابل خانه سینما در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آرام گرفت. مراسم تشییع پیکر وی صبح پنجشنبه ۱۰ دی از مقابل خانه سینما برگزار شد.

momeni- fars news agency

به گزارش فارس، در این مراسم که اجرای آن برعهده کامران ملکی بود، حمیدرضا آشتیانی‌پور، رییس انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم به عنوان اولین سخنران، ضمن تسلیت درگذشت مرحوم ولی‌الله مؤمنی گفت: آقای مؤمنی صفات نیکوی زیادی داشت که از جمله آنها می‌توان به این نکته اشاره کرد که حداقل هزار بیت شعر حفظ بود و از خط خوشی هم برخوردار بود. ورزش می کرد و از سلامتی برخوردار بود. «ولی الله مؤمنی» هنرمندی زبانزد بود و سالها طول می‌کشد تا کسی دوباره جایگزین او شود.

«علی دهکردی» نیز به عنوان سخنران بعدی گفت: من هم از طرف خودم به عنوان یک دوست و همکار به خانواده «ولی الله مؤمنی» و عزیزانی که در این مراسم حضور دارند، تسلیت می‌گویم. ما امروز در سوگ یک هنرمند بزرگ و ملی نشسته‌ایم. سوگواران یک هنرمند فقط همکاران و خانواده نیستند بلکه آحاد مردم هستند که از هنرمندان خاطره دارند.

وی اظهارداشت: منصفانه‌ترین و عادلانه‌ترین شکل صحبت را در جشن تجلیل هنرمندان می‌توان گفت نه اینکه در غم از دست دادن آن‌ها. ای کاش در کنار انجمن بازیگران و گویندگان فیلم، یک انجمن دیگر به نام انجمن هنرمندان و آدم‌های مهربان وجود داشت.

وی با بیان اینکه زنده‌یاد مومنی بازیگری بود که امتحان خودش را در اجرای ژانرهای مختلف پس داده و ماندگار شده است، گفت: امیدوارم ما از این پس بتوانیم و شرایط به گونه‌ای فراهم شود که در تقدیر و ستایش عزیزان زمانی که خودشان در صحنه حضور دارند، حرف بزنیم و از آن‌ها قدردانی کنیم.

به گزارش فارس، «سیامک اطلسی» نیز گفت: خبر درگذشت زنده یاد مؤمنی را که شنیدم شوکه شدم، چون به قد و قامت این آدم نمی‌آمد که به این زودی قهر کند و از دنیا برود. ولی‌الله مومنی شریف بود، انسان بود و در کارهایش همیشه موفق بود.

وی افزود: من با زنده‌یاد مؤمنی در دو صنف گویندگی و بازیگری همکار بودم و به یاد دارم زمان‌هایی که برای کار گویندگی دعوت به کار می‌شدیم از صبح زود با هم کار می کردیم و تا دیروقت در کنار هم بودیم. ما بیشتر از اینکه کنار خانواده‌هایمان باشیم کنار هم بودیم. او هنرمند شوخ‌طبعی بود. او در سینما هم خوب درخشید و چند نقش ماندگار ایفا کرد.

اطلسی عنوان داشت: وقتی خبر درگذشت این دوست عزیز را شنیدم یک ساعت سکوت کردم و با خود می‌گفتم چطور ممکن است قد و قامتی مثل مومنی با روحیه شاد و ورزشکار سکته قلبی کند؟ من به خانواده وی و هنرمندان تسلیت می‌گویم.

«رضا صفایی» نیز گفت: در مقام یک دوست قدیمی که در چند کار سینمایی با زنده یاد «ولی الله مؤمنی» همراه بودم، چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. ادب، تواضع و منش از جمله ویژگی‌هایی بود که من از او یاد گرفتم. اکنون به خانواده عزیزش و همه هنرمندان تسلیت می‌گویم.

«آرش معیریان» هم در سخنانی گفت:‌ دو شب پیش، اولین بار بود که پیامک ولی‌الله مؤمنی برایم ارسال نشد. اول خوشحال شدم که این بار من پیش‌دستی کرده‌ام و برای او پیام تبریک فرستاده‌ام غافل از اینکه این خوشحالی یک تراژدی غمگین بود.

وی عنوان داشت: وقتی خبر درگذشت زنده یاد مؤمنی را خواندم، یک فلاش‌بک 35 ساله در ذهنم شکل گرفت. از سردار جنگل گرفته تا امروز، همه را در ذهنم مرور کردم. او اخلاق و حافظه خوب و روحیه خوبی داشت. یادم هست یک روز سر صحنه آمد، دیدیم برخلاف همیشه او دیالوگ‌هایش را درست حفظ نکرده است و از من 10 دقیقه فرصت خواست. بعد از پایان کار دستیارم به من اطلاع داد زنده یاد «ولی الله مؤمنی» شب گذشته در اتاقش در هتلی در نطنز مشغول مداوای بچه‌های فیلمبرداری بوده و نتوانسته دیالوگ‌هایش را حفظ کند.

وی گفت: هنوز هم دست‌خط نازنین ولی‌الله مومنی در سایبان اتومبیلم به یادگار دیده می‌شود. امیدوارم ما قدر هنرمندانی که الان در جمع ما هستند و فرداها ممکن است نباشند را بدانیم.

«جلیل فرجاد» هم در این مراسم در سخنانی گفت: چقدر بخشندگی و بزرگواری ولی‌الله مومنی زبانزد بود. من تا به حال ندیدم او سیگار بکشد، او همیشه ورزش می‌کرد و سرحال بود. روحش شاد و یادش گرامی.

به گزارش فارس، مجید رجبی معمار، رئیس خانه هنرمندان هم در سخنان کوتاهی گفت: همه صحبت‌ها درباره ولی‌الله مومنی شنیده شد. همه ما می‌دانیم حقیقی‌ترین واقعیت بعد از تولد، مرگ است و یکی از مهمترین کارهایی که هر انسانی باید انجام بدهد تکریم متوفی است و ما باید قدر این آدم ها را بدانیم.

«امیرمحمد صمصامی» نیز گفت:‌ وقتی تنها 22 سالم بود وارد حرفه دوبله شدم و ولی‌الله مؤمنی از جمله افرادی بود که یکی از خاطراتی که از او به یاد دارم این است که واقعا مرا تحویل گرفت و راهنمایی‌های زیادی در حقم کرد. به یاد دارم در فیلم «ساوالان» یدالله صمدی که باید یک شعر آذری را می‌خواندم، از آنجا که با زبان آذری آشنایی نداشتم، آن بزرگوار به من خیلی کمک کرد. ولی‌الله مؤمنی از دل‌ها وارد شد نه از درها.

به گزارش فارس، در انتهای این مراسم برادر هنرمند فقید «ولی الله مؤمنی» در سخنانی از حاضران در مراسم تشکر و قدردانی کرد.

مراسم یادبود زنده یاد «ولی الله مؤمنی» روز جمعه یازدهم دی ماه از ساعت 10:30 تا 11:40 در مسجد الرسول واقع در میدان کاج منطقه سعادت آباد برگزار می‌شود.

کد خبر 319951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha